تاکنون با شرکت های روسی و چینی برای خرید هواپیما مذاکره ای نداشتیم

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۳  /   /  کد خبر: 20153
تاکنون با شرکت های روسی و چینی برای خرید هواپیما مذاکره ای نداشتیم

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل می گوید، مجموعه صنعت هوایی کشور تاکنون هیچ مذاکره ای برای خرید هواپیما با شرکت های سازنده هوایپما در کشورهای چین و روسیه نداشته است.«اصغر فخریه کاشان» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: ما در یک مقطعی با ژاپنی ها وارد مذاکره شدیم، اما به دو دلیل این مذاکرات متوقف شد و ادامه نیافت.
وی یادآور شد: در جریان مذاکره با شرکت ژاپنی سازنده جت های مسافربری موسوم به «میتسوبیشی ریجینال جت» (MRJ) متوجه شدیم که نمی تواند زمان مشخصی را برای تحویل این هواپیماها اعلام کند، ضمن این که این هواپیما هنوز پروازهای عملیاتی و تجاری خود را آغاز نکرده است.
فخریه کاشان با بیان اینکه خود ژاپنی ها هم از این مذاکرات استقبال نکردند، اظهار داشت: شرکت سازنده این هواپیما نمی دانست که این هواپیما کی عملیاتی می شود و قیمت آن چقدر خواهد بود، لذا چون زمان تعهد ژاپنی ها معلوم نبود مذاکرات اولیه ما با این شرکت ژاپنی متوقف شد.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل در پایان تاکید کرد، تاکنون وزارت راه و شهرسازی و شرکت های فعال در حوزه صنعت حمل ونقل هوایی کشور، با شرکت های هواپیماسازی روسی و چینی مذاکره ای نداشتند.
به گزارش ایرنا، جت های مسافربری موسوم به «میتسوبیشی ریجنال جت» (MRJ) اولین هواپیمای مسافربری ساخت ژاپن پس از نیم قرن تلاش است که بیستم آبان ماه سال ۱۳۹۴ پرواز آزمایشی خود را از فرودگاهی در استان «آیچی» این کشور با موفقیت انجام داد.
شرکت هواپیمایی«اصغر فخریه کاشان» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: ما در یک مقطعی با ژاپنی ها وارد مذاکره شدیم، اما به دو دلیل این مذاکرات متوقف شد و ادامه نیافت.
وی یادآور شد: در جریان مذاکره با شرکت ژاپنی سازنده جت های مسافربری موسوم به «میتسوبیشی ریجینال جت» (MRJ) متوجه شدیم که نمی تواند زمان مشخصی را برای تحویل این هواپیماها اعلام کند، ضمن این که این هواپیما هنوز پروازهای عملیاتی و تجاری خود را آغاز نکرده است.
فخریه کاشان با بیان اینکه خود ژاپنی ها هم از این مذاکرات استقبال نکردند، اظهار داشت: شرکت سازنده این هواپیما نمی دانست که این هواپیما کی عملیاتی می شود و قیمت آن چقدر خواهد بود، لذا چون زمان تعهد ژاپنی ها معلوم نبود مذاکرات اولیه ما با این شرکت ژاپنی متوقف شد.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل در پایان تاکید کرد، تاکنون وزارت راه و شهرسازی و شرکت های فعال در حوزه صنعت حمل ونقل هوایی کشور، با شرکت های هواپیماسازی روسی و چینی مذاکره ای نداشتند.
به گزارش ایرنا، جت های مسافربری موسوم به «میتسوبیشی ریجنال جت» (MRJ) اولین هواپیمای مسافربری ساخت ژاپن پس از نیم قرن تلاش است که بیستم آبان ماه سال ۱۳۹۴ پرواز آزمایشی خود را از فرودگاهی در استان «آیچی» این کشور با موفقیت انجام داد.
شرکت هواپیمایی میتسوبیشی از سال ۲۰۰۸ تاکنون مشغول کار بر روی هواپیماهای مسافربری است و این هواپیمای دو موتوره با ۳۵ متر طول، گنجایش حدود ۹۰ مسافر را دارد.
این شرکت ژاپنی برای انجام این پروژه ۱٫۸ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده و قیمت هر یک فروند از این هواپیماها حدود ۴۰ میلیون دلار برآورد شده است. از سال ۲۰۰۸ تاکنون مشغول کار بر روی هواپیماهای مسافربری است و این هواپیمای دو موتوره با ۳۵ متر طول، گنجایش حدود ۹۰ مسافر را دارد.
این شرکت ژاپنی برای انجام این پروژه ۱٫۸ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده و قیمت هر یک فروند از این هواپیماها حدود ۴۰ میلیون دلار برآورد شده است.

بدون دیدگاه

آخرین اخبار

پربیننده ترین ها