علت انفجار باتری گوشی های آیفون در فروشگاه‌های اپل چه بوده است؟

  • آرشیو
  • دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ ۱۷:۲۴
    کد خبر :201486

پیش‌تر اپل با انتشار اخبار مربوط به انفجار باتری گوشی های آیفون در دو محل کاملا متفاوت، به تیتر بسیاری از رسانه‌ها تبدیل شد. اما این اتفاقات چه علتی می‌تواند داشته باشد؟

اگرچه این اتفاق‌ها که در فروشگاه‌های اپل رخ داده بودند، هیچ خسارت جانی نداشته و کسی هم در بیمارستان بستری نشده است، ولی افراد حاضر در محل از وجود آتش و دود غلیظ خبر داده‌اند. در لحظه اول ممکن است کاربران تصور کنند که ما با اتفاقی مشابه گلکسی نوت 7 و باتری‌های معیوب آن رو به رو هستیم.

 

اما حالا یکی از کاربران با نام “Andrew Phan” که برای تعویض باتری آیفون 6 دست به کار شده بود، از اتفاقی مشابه و یک انفجار قریب به وقوع صحبت کرده است. لازم به ذکر است این کاربر از افراد وابسته به اپل نبوده و در هیچ‌کدام از مراکز این کمپانی نیز کار نمی‌کند؛ بلکه تنها تجربه خود از تعویض باتری را با سایرین در میان گذاشته است.

به گزارش گجت نیوز همان‌طور که می‌دانید، هم‌اکنون بسیاری از فروشگاه‌های Apple به دنبال تصمیم مدیران برای کاهش سرعت پردازنده به منظور جلوگیری از خاموش شدن تصادفی دستگاه، مشغول تعویض باتری های قدیمی گوشی های آیفون هستند. برای این کار نیز اپل با تخفیفی 50 دلاری، باتری‌ها را با هزینه تنها 29 دلار تعویض می‌کند.

به گفته این کاربر، باتری‌ها با نواری چسبناک در محل خود قرار گرفته‌اند. زمانی که او مشغول جدا کردن این نوار چسبناک بوده است، ناگهان نوار پاره شده و بخش پایینی آن نیز زیر باتری جا مانده است. در همین حال، او تلاش کرده تا باتری را از بخش زیرین چسبنده جدا کند که باتری خم شده و بعد از ایجاد جریانی کوتاه، باتری جرقه می‌زند و دود می‌کند. خوشبختانه Phan پیش از منفجر شدن، سریعا باتری را داخل آب قرار داده بود.

از آنجایی که هنوز مدیران هیچ توضیحی در رابطه با اتفاقات مربوط به انفجار باتری گوشی های آیفون در فروشگاه‌های اپل ارائه نداده‌اند، این سناریو را می‌توان نزدیک‌ترین مورد به آن در نظر گرفت. اگر این موضوع صحت داشته باشد (این کاربر می‌گوید 99.99 درصد در مورد آن مطمئن است)، آن‌گاه مهندسان اپل با داشتن دقتی بالاتر می‌توانند از بروز چنین مواردی جلوگیری کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید