تذکرات و راهبردهای اقتصادی بخش خصوصی برای دولت دوازدهم

  • اقتصادی
  • یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۰:۵۵
    کد خبر :20147

فعالان بخش خصوصی از دولت دوازدهم خواستند تا به اصلاح اساسی بخش‌های واقعی تولید، بهبود ساختار اشتغالزایی و راهکارهای لازم برای نجات از رکود بپردازد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری گفت: تنها در صورت برخورداری از یک نقشه راه می‌توان در اقتصاد ثمربخش بود و این تدوین یک سند منسجم اقتصادی را می‌طلبد؛ اتاق بازرگانی در جهت توسعه اقتصاد کشور آمادگی خود را برای تدوین این سند اعلام می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: آقای رئیس‌جمهور! اقتصاد و اشتغال در عرصه عقلانیت اندیشه و عمل شاهد تحولات جدیدی است؛ این موضوع روزهای نخست انقلاب و دوران جنگ تحمیلی را به یاد می‌آورد.

شافعی در ادامه تصریح کرد: آقای رئیس‌جمهور! بخشی از مسئولیت‌های شما این است که سرمایه‌های اجتماعی را احیا کنید؛ اقتصاد در حال بازنگری خویش است تا مانند ققنوس از بین خاکسترهای پیشین بیرون آید.

وی با بیان اینکه هیچ عامل یگانه‌ای را نمی‌توان مانع توسعه دانست، گفت: معتقدیم توسعه اقتصاد و غلبه بر مشکلات اقتصادی اتفاقی نبوده و نیاز به برنامه‌های راهبردی دارد.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی ایران، تحقق اهداف اقتصادی بدون همدلی و همراهی همه مردم ممکن نیست.

شافعی بیان کرد: با توجه به شرایط سیاسی و اجتماعی فعلی، لازم است از نظرات جدید بهره برد و از برنامه‌های پیشنهادی نکات مهم را اجرا کرد.

وی خاطرنشان کرد: کاهش باروری اقتصاد و افزایش پارامترهای بحران‌ساز طی دهه گذشته و کاهش امنیت شغلی موجب تخریب سرمایه‌های اجتماعی شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید