بررسی تفکیک شهرستان ری از شهرداری تهران

    کد خبر :201403

خلیل آبادی با اشاره به اینکه در قانون تقسیمات کشوری حریم شهر ری را مشخص کرده اند، گفت: پس از مشخص شدن حریم شهری ،شهر ری از استقلال بیشتری برخوردار شد. هنوز شاهد تداخل های مدیریتی هستیم اما به علت همکاری و هماهنگی شهردار و فرماندار منطقه وضعیت نسبت به قبل خیلی بهتر است.

حسن خلیل آبادی رئیس شورای اسلامی شهرستان ری پیرامون مشکلات و چالش‌های پیش‌روی شهرری اظهار کرد:تنها شهرستانی که در کشور و در تقسیمات کشوری فرمانداری دارد اما مدیریت مستقل سیاسی و شهری ندارد، شهرستان ری است.

خلیل آبادی با اشاره به اینکه در قانون تقسیمات کشوری حریم شهر ری را مشخص کرده اند، گفت: پس از مشخص شدن حریم شهری ،شهر ری از استقلال بیشتری برخوردار شد. هنوز شاهد تداخل های مدیریتی هستیم اما به علت همکاری و هماهنگی شهردار و فرماندار منطقه وضعیت نسبت به قبل خیلی بهتر است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری با اشاره به اینکه افکار مردم درباره تفکیک شهرستان ری از شهر تهران یکپارچه نیست، گفت: بعضی از مردم از اینکه جزء اهالی تهران محسوب می شوند، خوشحال هستند، ما در حال بررسی وضعیت و درخواست های مردم هستیم.

وی افزود: برخی اعتقاد دارند که تفکیک شورای شهرری از شهرداری تهران به خاطر خدمات شهری، به نفع مردم نیست، این در حالی است که برخی معتقدند پس از تفکیک مستقل می شویم و این استقلال خوب است.

خلیل آبادی در پاسخ به این سوال که نظر اعضای شورا نسبت به موضوع تفکیک شهرستان ری از شهرداری تهران چیست؟ گفت: اعضای شورای شهر خواستار یکپارچگی مدیریت شهری هستند، مدیریت یکپارچه شهری به لحاظ علم روز مطلوب است.

وی در پاسخ به این سوال که بودجه ای که به شهرداری بعد از تفکیک تعلق می گیرد کفاف مدیریت شهری آنجا را نمی دهد، گفت: شهرداری ها طبق قانون خودگردان هستند و بودجه زیادی به آنها تعلق نمی گیرد. برای همین این نگرانی وجود دارد که پس از تفکیک امکانات کمتر شود.

مسئول کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران در پاسخ به نارضایتی مردم درباره رسیدگی نکردن به بافت تاریخی شهر ری گفت: شهر ری یکی از مراکز بزرگ جهان گردی و توریستی جهان است که باید زمینه ها و زیرساخت های توسعه گردشگری در این مکان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه گردشگری مذهبی شهرری با وجود حرم حضرت عبدالعطیم (ع) و بی بی شهربانو فعال است، ادامه داد: مردم با ادیان مختلف به زیارت اماکن مذهبی می آیند از این رو باید توجه داشت که این آثار در معرض آسیب هستند.

خلیل آبادی در پاسخ به این مدعا که وجود کارگاه ها و رفت و آمدها اصالت تاریخی این منطقه را از بین برده و این منطقه را از حالت مسکونی به منطقه ای تجاری و صنعتی تبدیل کرده است، گفت: من بارها و بارها به این موضوعات اشاره کرده ام، کارخانه سیمان ری تعطیل شده است و به زودی بخاطر اینکه اولین کارخانه سیمان در کشور است، تبدیل به موزه صنعتی می شود.

به گزارش تسنیم:وی با تاکید بر اینکه یکی از ویژگی های جهان شهر در دنیای امروز نبود مراکز صنعتی در کلانشهرها است، گفت: باید این گونه کارخانه ها به مراکزی بیرون از شهر منتقل شوند، به دلیل اینکه شهرستان ری جزء آلوده ترین منطقه تهران محسوب می شود و به دلیل در معرض آسیب بودن اماکنی چون بی بی شهربانو، اماکن بازمانده از دوران ساسانیان و سلجوقیان باید کارخانه سیمان از این منطقه جابه جا شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید