فورد موستانگ بولیت 2019، رونمایی شد

  • خودرو
  • دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ ۱۴:۵۹
    کد خبر :201343

جدیدترین مدل فورد موستانگ با الهام از محصولی کلاسیک، ساخت ۱۹۶۸ که در فیلم بولیت توسط استیو مک‌کوئین استفاده شده بود، در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸ معرفی شد.

چند هفته قبل، از فورد موستانگ النور صحبت کردیم. خودرویی که توسط نیکلاس کیج در فیلم سرقت در ۶۰ ثانیه سال ۲۰۰۰ رانده شد و امروزه با ترکیبی کاملا مشابه همان محصول کلاسیک، اما همراه پیشرانه و تجهیزات رفاهی مدرن به قیمت ۱۸۹ هزار دلار، بازتولید می‌شود. هرچند النور مشهورترین موستانگ استفاده‌شده در دنیای سینما محسوب می‌شود، نباید فراموش کنیم که سال‌ها پیش از آن، فیلم بولیت با هنرنمایی استیو مک‌کوئین، توانایی‌های کوپه‌ی محبوب فورد را به نمایش گذاشت. در ادامه‌ی مطلب، گزیده‌ای از صحنه‌های تعقب و گریز مربوط به فیلم بولیت ۱۹۶۸ قابل مشاهده است.

از موستانگ فیلم بولیت، تنها ۲ نمونه ساخته شد. یکی از آن‌ها پس از اتمام فیلم‌برداری در اختیار یک کلکسیونر قرار گرفت و نمونه‌ی دیگر، با حضور در پرش‌های نمایشی، نهایتا در سال ۲۰۱۷ بازسازی شد. مدل اصلی که با کمترین خسارت و کیلومتر کارکرد، سرنوشت نامشخصی پس از خروج از حراجی سال ۱۹۷۴ داشت، امروز با بدنه‌ی اصلی و کاملا دست‌نخورده در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸ به نماش گذاشته شد. این محصول به‌عنوان الهام‌بخش جدیدترین مدل موستانگ، اهمیتی تاریخی خود را تکرار کرده است. در ادامه‌ی مطلب می‌توانید بیننده‌ی فیلم کوتاهی باشید که بولیت اصلی ۱۹۶۸ و مالک فعلی آن را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش زومیت موستانگ بولیت ۲۰۱۹، به مناسبت ۵۰ سالگی فیلم بولیت ۱۹۶۸ در نمایشگاه دیترویت حضور دارد. شاید در ظاهر، فقط رنگ سبز بدنه‌ در مدل جدید تا حدودی مشابه پدرخوانده‌ی کلاسیک بولیت باشد؛ اما در امکانات رفاهی و تجهیزات فنی، شباهتی بین آن‌ها دیده نمی‌شود. مطابق با نسخه‌ی GT350، پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل به حجم ۵ لیتر، قدرت ۴۷۵ اسب بخار و گشتاور ۵۷۰ نیوتن‌متر ارائه می‌کند که برای رساندن بولیت ۲۰۱۹ به نهایت سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت، کافی خواهد بود. با توجه به امکان سفارش این خودرو با تنظیمات اختصاصی و عبارت «حداقل قدرت ۴۷۵ اسب بخار» که در بیانیه‌ی رسمی فورد دیده می‌شود، می‌توان نتیجه گرفت جدیدترین مدل موستانگ با کمی افزایش قدرت نسبت به مدل استاندارد، قابل خرید باشد.

موستانگ بولیت، با جعبه‌دنده‌ی غیر اتوماتیک و دسته‌دنده‌ی سفیدرنگ، یادآور نسخه‌ی ۱۹۶۸ است. علاوه بر آن، نمایشگر لمسی ۱۲ اینچ با ناوبری ماهواره‌ای فورد و عبارت BULITT در لحظه‌ی روشن شدن خودرو، حس خوبی به راننده‌ می‌دهد. در کابین خودرو، نشانی از لوگوی موستانگ به شکل اسب دیده نمی‌شود و حتی در میان فرمان هم از نشان تجاری بولیت استفاده شده است. صندلی‌ها از برند ریکارو، دارای طرح اسپرت و تمام چرم هستند؛ ضمن اینکه با رنگ خاکستری تیره ارائه می‌شوند.

از نظر ترکیب رنگ بدنه و فضای داخلی، حق انتخاب چندانی برای خریداران موستانگ بولیت وجود ندارد. از نظر سطح آپشن‌ها، یکی از سه فهرست پیشنهادی فورد، قابل انتخاب خواهد بود و برای رنگ بدنه هم صرفا می‌توان از سبز متالیک یا سیاه، یکی را در اختیار داشت. رینگ‌های آلومینیوم ۱۹ اینچ، طرح ۵ پر و نمایی الهام‌گرفته از بولیت ۱۹۶۸ دارند و با کالیپرهای ترمز قرمزرنگ ساخت برمبو ارائه می‌شوند.

از تفاوت‌های موستانگ بولیت ۲۰۱۹ با نمونه‌ی استاندارد GT350، می‌توان به آپشن‌های ایمنی بیشتر، مثل هشدار نقطه‌ی کور و تشخیص عابران اشاره کرد. جدیدترین سیستم تعلیق فورد با نام تجاری مگنه‌راید (MagneRide) هم در این محصول وجود دارد. قیمت نهایی بولیت ۲۰۱۹ اعلام نشده است؛ اما با توجه به ارزش ۵۸ هزار دلاری موستانگ شلبی GT350، احتمالا در محدوده‌ی ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار دلار قابل خرید خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید