خودروی جدید لکسوس RX200t و آغاز ثبت سفارش در ایران

    کد خبر :20114

بعد از 5 سال، لکسوس RX دوباره به ایران برگشته است ولی این‌بار با پیشرانه کم‌حجم‌تر، قدرت کمتر و البته قیمت بیشتر!

بدون شک همه شما محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودرو لکسوس یعنی RX350 را حداقل یک‌بار در خیابان‌ها دیده‌اید. نسل سوم RX ، که در کشور با استقبال خوبی مواجه شده بود، سال 2016 جایش را به نسل چهارم داد؛ خودرویی با ظاهر بسیار جذاب و خشن‌تر که رویکرد طراحی جدید خودروهای لکسس را می‌توان به خوبی در آن احساس کرد مانند جلو پنجره بزرگ، خطوط تیز، چراغ‌های باریک و ظاهر عضلانی.

به نظر می‌رسد مهندسین لکسس مقداری از ژن NX را به رگ‌های RX هم تزریق کرده‌اند. خطوط بدنه با یکدیگر کاملاً در ارتباط بوده و هرکدام با محاسبات بسیار دقیقی بر روی خودرو نقش بسته‌اند. بدون شک لکسوس RX از آن خودروهایی است که هنگام تردد سرها را به سمت خود چرخانده و قدرت توجه نکردن را از بیننده خواهد گرفت! RX در دو نسخه عرضه می‌شود؛ نسخه استاندارد و دیگری نسخه F Sport که به لطف چراغ‌های جلو خشن‌تر، جلوپنجره توری شکل و سقف پانوراما جذابیت بیشتری دارد نسبت به نسخه استانداردش دارد.

تنها نکته قابل تامل در RX200t این است که به لحاظ پیشرانه تفاوتی با برادر کوچکترش، یعنی NX200t، ندارد از این‌رو برخلاف نسل گذشته، که از پیشرانه 6 لیتری 3.5 لیتری بهره می‌برد و با استقبال خوب مشتریان ایرانی روبرو شد، ممکن است بازخورد خوبی در بازار کشورمان نداشته باشد ولی فراموش نکنیم که توربوشارژ بودنش، کیفیت بالای ساختش و حتی ظاهر متفاوتش می‌تواند همه معادلات بازار را تغییر دهد. در جدول زیر، تفاوت RX350 نسل قدیم (مدل 2008 تا 2015) و RX200t را مشاهده می‌کنید.

چه امکاناتی دارد؟

پیشرفت طراحی تنها به ظاهر نسل چهارم RX محدود نشده و با ورود به کابین آن تفاوت را احساس خواهید کرد. احتمالا با خود فکر می‌کنید داخل کابینRX350 نیز مشابه کابین NX خواهد بود اما در اشتباهید! طراحی کابین نسل چهارم RX350 کاملا جدید است و شباهت چندانی با دیگر محصولات لکسوس ندارد. لکسوس در ساخت کابین همانند گذشته از بهترین مواد ممکن استفاده کرده و تمامی تجهیزات و امکانات خودرو در دسترس راننده هستند. RX به تجهیزات ایمنی متعددی مجهز است مانند 10 ایربگ، هشداردهنده نقطه کور، سیستم پیشگیری از تصادف با قابلیت تشخیص عابرپیاده.

کنسول میانی و کلیدهای قرار گرفته بر روی آن کاملاً تغییر کرده‌اند. دریچه‌های تهویه بزرگ‌تر شده و در بین آن‌ها یک ساعت آنالوگ زیبا قرار گرفته است. محل قرارگیری دنده نیز تغییر کرده و دیگر در کنسول اصلی قرار ندارد. در کنار دسته دنده دیگر تجهیزات خودروهای لکسس نظیر کلید پارک خودرو، حالت‌های رانندگی، حالت تعویض دنده، کنترل لمسی صفحه نمایش و غیره قرار گرفته‌اند.

لکسس امکان سفارش صفحه نمایش 12.3 اینچی و سیستم صوتی حرفه‌ای Mark Levinson را نیز برای مشتریان خود قرار داده است که 15 بلندگو، دو ساب‌ووفر و دو صفحه نمایش مجزا در اختیار سرنشینان ردیف عقب قرار می‌دهد.

نسخه استاندارد با صفحه کیلومتر آنالوگ عرضه می‌شود و در بین نشانگر سرعت و دور موتور یک نمایشگر TFT قرار گرفته است. اما در نسخه F Sportt صفحه کیلومتر کاملاً متفاوت‌تری را مشاهده می‌کنید که در مرکز آن یک صفحه نمایش بزرگ با قابلیت‌های متعدد جاخوش کرده.

 

دیگر نیازی نیست برای باز کردن در صندوق به زحمت بیافتید. کافی است هنگامی که کلید خودرو را در جیب دارید دست خود را در جلو لوگو لکسوس قرار دهید تا درب صندوق به صورت خودکار و برقی برای شما باز شود.

لکسس RX با سه رینگ مختلف عرضه می‌شود؛ یک رینگ 18 اینچی و دو رینگ 20 اینچی که رینگ‌های 20 اینچی به لطف پوشش نقره‌ای مات خود جذابیت دو چندانی دارند.

بالای کنسول مرکزی مانیتور 8 اینچی TFT قرار گرفته است که با کمک آن می‌توان نویگیشن، دوربین 360 و سیستم صوتی را کنترل کرد. RX همچنین به صورت استاندارد به بلوتوث، درگاه کارت حافظه، AUX، میکروفون برای مکالمه و ارسال فرامین صوتی مجهز است. سیستم صوتی این خودرو توسط شرکت پایونیر طراحی شده و دارای 12 بلندگوست. لکسوس رنگ‌های قابل سفارش برای این خودرو را نسبت به نسل قبل افزایش داده است طوریکه هم­‌اکنون می‌توان 9 رنگ برای بدنه و 8 ترکیب برای کابین این خودرو سفارش داد.

چه قیمتی دارد؟

با توجه به قیمت کنونی نسل سوم RX350 باید منتظر قیمتی بین 400 تا 500 میلیون تومان برای آن باشیم. RX در بازارهای جهانی با مرسدس GLE و همچنین ب‌ام‌و X55 رقابت سرسختی دارد که از شانس خوب این ژاپنی، هیچکدام از رقیبانش در ایران حضور ندارند! نخستین سری این ژاپنی احتمالا در پاییز امسال تحویل مشتریان ایرانی می‌شود.

– کالایاب خودرو

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید