دوسالانه سفال برگزار نمی‌شود

    کد خبر :20069

رییس انجمن هنرمندان سفالگر ایران از برپایی نمایشگاه های مشترک با هنرمندان سایر کشورها از جمله کشور ترکیه و تمرکز بر برپایی ورک شاپ به جای برپایی بی ینال سفال معاصر ایران خبر داد.

بهزاد اژدری رییس انجمن هنرمندان سفالگر ایران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مهمترین فعالیت های این انجمن در سال جدید گفت: مذاکراتی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برپایی یک تعداد نمایشگاه مشترک با حضور هنرمندان خارجی داشته‌ایم که مهمترین این نمایشگاه ها برپایی نمایشگاهی در فصل زمستان است که با حضور ۱۰ هنرمند ترکیه ای و ۱۰ هنرمند ایرانی برگزار می شود. ب

وی اظهار کرد: ما به لحاظ ایده پردازی و همچنین ارتباط با هنرمندان سراسر جهان باید سمت و سوی جدیدی به روش های مدیریتی خود بدهیم که ایده برگزاری این نمایشگاه ها نیز از همین جا آغاز شد.

رییس انجمن هنرمندان سفالگر ایران ادامه داد: با دو هنرمند اروپایی و هنرمندی از خاور دور (به احتمال زیاد هنرمندی از ژاپن) ورک شاپ هایی را برگزار خواهیم کرد. ضمن اینکه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به توافق رسیدیم با حمایت آنها کارهای پژوهشی و ورک شاپ های آموزشی را در سال ۹۶ برگزار کنیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا در برگزاری نمایشگاه های مشترک روی اشتراکات فرهنگی بیشتر تمرکز می شود یا افتراق های فرهنگی بیان کرد: ما با ترکیه به طور مثال جغرافیای مشترک فرهنگی و مرز مشترک داریم. در بخش هایی به دلیل تاریخ به یکدیگر شباهت داریم اما در برخی موارد تفاوت های عمده ای وجود دارد خصوصا اینکه ترکیه دروازه اروپاست و در نقطه ای قرار گرفته است که شرق و غرب را به یکدیگر وصل می کند. ما روی اشتراکات و افتراقات هر دو تاکید داریم و این موارد می تواند تحقیق و پژوهش را سهل کند تا گام های موثری در این زمینه برداریم.

اژدری با ابراز امیدواری از اینکه برنامه هایی که با وزارت ارشاد به توافق رسیده شده و روی کاغذ آمده در عمل نیز اتفاق افتد در پاسخ به اینکه آیا این نمایشگاه ها جایگزین برپایی دوسالانه سفال معاصر ایران می شود، گفت: بله در واقع ما این موارد را به جای دوسالانه به وزارت ارشاد پیشنهاد دادیم. برپایی یازدهمین دوسالانه سفال معاصر ایران ۶ سال به تعویق افتاده است و در حال حاضر نیز بستر اجرایی اش فراهم نیست. در نشستی که انجمن های هنرهای تجسمی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی داشتند این موضوع مطرح شد که بودجه دوسالانه ها در اختیار انجمن ها قرار بگیرد تا آنها به هر شیوه ای که دوست دارند آن را هزینه کنند مثلا اگر انجمنی خواست به جای برگزاری بی ینال چهار نمایشگاه در طول سال برگزار کند و یا روی کارهای آموزشی و پژوهشی متمرکز شود این بودجه در اختیارش قرار بگیرد. هیات مدیره انجمن ما معتقد است بهتر است برنامه های هنری مشترک با دیگر کشورها و همچنین کارهای آموزشی را جدی تر بگیریم تا سکوی پرتابی باشد برای ۲ سال دیگر که بخواهیم بی ینالی در سطح قابل تامل برگزار کنیم.

نمایشگاه انفرادی در پاییز

رییس انجمن هنرمندان سفالگر ایران همچنین در این گفتگو از برپایی نمایشگاه انفرادی خود در فصل پاییز در گالری ماه مهر خبر داد و گفت: با تم روانشناسی زن تعداد ۲۰ مجسمه آماده کرده ام که در این نمایشگاه ارائه خواهم داد. شیوه و ساختار این مجسمه ها به تصویرگری سنتی ما باز می گردد و با ماخذ دوره قاجار و پیکره های آن دوران همخوانی دارد.

این هنرمند در پایان عنوان کرد: همچنین از نماد اسب که مظهری از سفر در زندگی است نیز استفاده کرده ام و این دو -اسب و زن- در تعامل با یکدیگر بازگوکننده شخصیت و نوع زندگی زنان در دنیای امروز هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید