جدیدترین اخبار
۲۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۷ اجتماعی کد خبر :200596

ناگفته‎هایی از فاجعه نفتکش سانچی؛ راز نجات چینی‌ها چه بود؟

معاون سازمان بنادر و دریانوردی جزئیاتی از حادثه نفتکش سانچی را بیان کرد و گفت: انفجار مهیب اولیه در کشتی سانچی فرصت عکس العمل را به خدمه این کشتی نداد.
هادی حق شناس افزود: در این کشتی ۳۰ نفر ایرانی و دو نفر بنگلادشی بودند.

وی گفت: کشتی سانچی ۱۱۵ هزار تن میعانات گازی با درجه اشتعال منفی ۱۸ درجه سانتی گراد حمل می کرد که در برخورد با کشتی چینی یک یا دو مخزن ۲۰ هزار تنی منفجر شد.
معاون سازمان بنادر و دریانوردی افزود: اطلاعات اولیه به دلیل آسیب شدید نفتکش سانچی درباره کارکنان آن ناامید کننده بود البته تا آخرین لحظه برای حداقل انتقال اجساد تلاش شد اما به دلیل حجم آتش و گازهای سمی امکان این کار ایجاد نشد.
حق شناس گفت: عمق حادثه در همان لحظات نخست مشخص بود و نشت گاز های سمی اجازه نفس کشیدن به هیچ کس را تا شعاع هزار متری نمی داد.
وی افزود: پس از برخورد دو کشتی و انفجار نفتکش هیچ علامت و تقاضایی از سوی نفتکش سانچی نداشتیم و این نشان می داد پس از انفجار هیچ یک از کارکنان فرصت عکس العملی را نداشت.
معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کشتی سانچی ساخت سال ۲۰۰۸ کره جنوبی به وسیله شرکت هیوندا بود و جدید ترین استانداردهای جهانی را داشت.
حق شناس افزود: این سانحه در دو سه دهه اخیر بی نظیر بود.
وی گفت: کارکنان کشتی کریستال پس از برخورد با نفتکش سانچی به آب می پرند و به وسیله قایق و بالگرد نجات می یابند و کشتی چینی نیز که به موتور آن آسیبی وارد نشده بود به ساحل برده شد.
معاون سازمان بنادر و دریانوردی افزود: ۹۰ درصد واردات و صادرات کشور و همه نفت و فرآورده های نفتی به وسیله کشتی حمل می شود.
حق شناس گفت: جعبه سیاه کشتی سانچی با حضور همه ذینفعان از جمله چین، هنگ کنگ، پاناما و ایران در چین باز و اطلاعات آن بررسی می شود.
وی افزود: اعلام نتیجه بررسی ها روند حقوقی دارد و حداقل یک ماه زمان لازم دارد.
معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: نتیجه بررسی ها برای بیمه ها و مالکان سانچی مهم است.
حق شناس افزود: نماینده ایران از کشتی چینی بازدید کرد اما مقامات این کشور اجازه مصاحبه با کارکنان آن کشتی را ندادند در صورتی که باید با کارکنان کشتی کریستال نیز مصاحبه کنیم.
به گزارش تسنیم وی منطقه حادثه را منطقه پرتردد برای کشتی ها اعلام و اضافه کرد: به طور قطع نمی توان گفت به چه دلیل این دو کشتی با یکدیگر برخورد کردند و باید جعبه سیاه بررسی شود.
معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: منطقه برخورد جزء نقاط کور راداری نیز نبود.

وبگردی

روی خط خبر

  • گوش مالی دوباره «احسان علیخانی» !؟
  • تردد شبانه ۵۰۰۰ کامیون فرسوده در تهران
  • بلومبرگ: عربستان تحت فشار ترامپ، ترمز افزایش قیمت نفت را کشید
  • قیمت طلا،سکه و ارز در بازار امروز
  • دلار دولتی ۴۲۱۱ تومان شد
  • افزایش ۲۰درصدی حداقل حقوق کارمندان دولت نهایی شد
  • چهره‎های آکادمیک جهان خواستار تعهد اروپا به حفظ برجام شدند
  • رایزنی های برجامی «مرکل» در چین
  • کشف شکنجه گاه مخوف تروریست ها در حجرالاسود توسط ارتش سوریه
  • نصیریان: سینمای ایران به ملک‌مطیعی مدیون است
  • روسیه: آمریکا دیگر هیچ حقی درباره برجام ندارد
  • فرزاد فرزین بعد از بازی ایران- مراکش، می‌خواند
  • جنگنده های تایوان بمب افکن های چین را تعقیب کردند
  • ایران نمی تواند مانع دوستی اروپا- آمریکا شود
  • قرار بازداشت «حمید صفت» لغو شد
  • اگر پیونگ یانگ را به گوشه رینگ نیندازید، ‌نتیجه لازم زودتر از حد تصور به دست می‌آید
  • واگذاری ۵۰۰۰ تاکسی به فرزندان ایثارگران/ رونمایی از سامانه پایش ناوگان دانش آموزی طی روزهای آتی
  • افت اس‌اندپی و داو جونز در معاملات وال‌استریت
  • تنها ۲۰ درصد زباله‌های مازندران ارزش سوزاندن دارند
  • کاهش ۳۰ درصدی عبور غیرمجاز از «خط‌ ویژه»
  • توقف طرح «جریمه ریالی سربازی» در سال۹۸/ صدور معافیت برای بیش از ۳۰۰هزارنفر
  • شاخص بورس در کانال ۹۵ هزار واحد تثبیت شد
  • جنگ گازی روسیه و آمریکا/تلاش تزارها برای فرار از تحریم
  • حزب اعتماد ملی: حمله به مطهری کذب است
  • کاهش نرخ مصرف “گل” بین دانشجویان
  • چهارشنبه؛ انتخابات رییس و هیات رییسه مجلس
  • کریمی‎قدوسی، عضو جبهه پایداری: ۳۰۰ مدیر دوتابعیتی داریم
  • موافقت «مقتدی صدر» با تمدید دوره نخست‌وزیری «العبادی» در ازای ۹ شرط
  • پناهیان فرمان به وعظ سیاسی داد!
  • پوتین: از نفت ۶۰ دلاری هم رضایت کامل داریم