تدوین پروتکل اجرایی برای خدمات پرهزینه در بیمارستان ها

    کد خبر :200450

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه نظام ارجاع یک مهره کلیدی در نظام سلامت است، گفت: سعی داریم تا قبل از پایان سال برای ۲۰ راهنمای بالینی و خدمات پرهزینه، پروتکل های اجرایی تدوین کنیم.

دکتر قاسم جان بابایی در جلسه مشترک مدیران ارشد حوزه درمان، بهداشت، فناوری اطلاعات و برنامه ریزی وزارت بهداشت با محوریت استقرار نظام ارجاع خدمات سلامت، اظهارداشت: نظام ارجاع یک مهره کلیدی در نظام سلامت است که به عنوان ابزار نظارتی و مدیریتی قابل استفاده خواهد بود.

وی افزود: برای مدیریت بهینه هزینه ها هم باید در راستای استقرار و شکل گیری نظام ارجاع در سطوح ۲و۳ تلاش شود و خوشبختانه زوایای کار با همکاری مشترک بهداشت و درمان، ارزیابی و بررسی شده است، همچنین در راستای مدیریت خدمات و داروهای پر هزینه اقدامات خوبی در چند ماه اخیر صورت گرفته است.

جان بابایی با بیان اینکه سعی کرده ایم ساختار خدمات درمانی کشور را مبتنی بر نظام ارجاع اصلاح و فعال کنیم، تصریح کرد: تغییرات در نظام ارجاع سطح ۲ و۳ متناسب با شرایط جدید لحاظ شده است.

وی با اشاره به اینکه بازنگری خدمات پایه از دیگر برنامه های ما است، درخصوص تدوین راهنماهای بالینی، گفت: در واقع نوشتن گایدلاین ها برای خدمات پر هزینه است که خوشبختانه در این راستا گام های خوبی برداشته شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تدوین راهنماهای بالینی را از حوزه سرطان آغاز و داروهای پرهزینه در این بیماری آغاز کردیم و در این راستا با تمام انجمن ها نشست برگزار کردیم تا بتوان کار را به انجمن ها واگذار کرد.

به گزارش مهر، وی با بیان اینکه در راستای بازنگری خدمات پایه در تمام حوزه ها ورود پیدا کردیم، گفت: سعی داریم تا قبل از پایان سال، برای ۲۰ راهنمای بالینی و خدمات پرهزینه، پروتکل های قابل اجرا در بیمارستان ها تدوین کنیم، با این هدف که سال آینده را با کاهش هزینه آغاز کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید