رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران:

مراقب بوروکراسی، فساد و سیطره مایه‌داران باشیم

    کد خبر :200385

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با بزرگداشت یاد گمشدگان دو حادثه دریایی اخیر (نفتکش ایرانی در آب‌های برون مرزی و کشتی رزمی در آب‌های دریای خزر)، گفت: به مردم راست می‌گوییم و درست می‌گوییم و این تصویر واقعی حتی تلخ و نامناسب به همه ما کمک می‌کند با پذیرش واقعیت برای آینده و بهبود شرایط برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش ایسنا، الهام فخاری در سی و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ترجیح می‌دهم که مخاطب حرفم مردم باشند، افزود: امروز می‌بینید تغییری ایجاد شده و گزارشی از وضعیت شهر، به دور از بزرگ‌نمایی‌ها، کاریکاتور، آرایش و پیرایشی که ادراک و قضاوت شما را به سخره بگیرد، ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: از آقای شهردار و همکارانشان سپاسگزاری می‌کنم که با مردم روراست و درست صحبت می‌کنند. متناسب با این واقعیت تغییرات را در روند پیش‌رو پیگیری و ارزیابی کنیم. این روشن و مشخص بودن ارزیابی اول راه را به عنوان یک فرصت مهم‌ ارزشیابی برای مردم و متخصصان تلقی می‌کنیم زیرا بعدها می‌تواند مشخص کند که شتاب و میزان تغییر به چه حد بود؟.

فخاری با اشاره به گزارش خوبی که توسط شهردار ارائه شد، گفت: ای کاش آقای روحانی هم در آغاز کارشان به همین شفافیت وضعیتی که تحویل گرفته بودند را برای همه مردم گزارش می‌کردند تا امروز جامعه می‌دانست که مسبب نارضایتی، بحران‌ها و چالش‌های اقتصادی چه کسانی یا چه فرآیندهایی بودند.

به گفته رئیس کمیته اجتماعی؛ نهاد ارزشیابی و سنجش را از ترکیب نهادهای عمومی، مدنی، تخصصی و علمی تدارک ببینیم تا کمک کند، ما هم از دست‌اندازها و کم‌کاری نیفتیم. به مردم راست می‌گوییم و درست می‌گوییم و این تصویر واقعی حتی تلخ و نامناسب به همه ما کمک می‌کند با پذیرش واقعیت برای آینده و بهبود شرایط برنامه‌ریزی کنیم، با پرهیز و مراقبت از این که در مرداب بوروکراسی، فساد فراگیر و سیطره زورمندان و مایه‌دارها نیفتیم.

وی با تشکر از این که به موضوع شهر هوشمند پرداخته شد، افزود: ولی وضعیت تحقق سندهای مهمی مانند شهر دوستدار کودک، سالمند و وضعیت توان‌یابان در گزارش اشاره نشده است، که به نظر به دلیل حجم زیاد حوزه‌های دیگر بود.

فخاری با اشاره به دیپلماسی شهری که در گزارش شهردار به آن اشاره‌ای نشده بود، تاکید کرد: شهرداری قبلی در این حوزه برنامه‌ها و گزارش‌کارهای خاص و بزرگی ارائه کردند، بنابراین یک گزارش دقیق در این حوزه می‌توانست چشم‌انداز، استراتژی و نتیجه عملکرد شهرداری در حوزه دیپلماسی شهری را برای شهروندان دقیق‌تر مشخص کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید