پیش‌‌نمایش خودروی مفهومی اینفینیتی Q اینسپریشن

  • خودرو
  • یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ ۱۵:۰۵
    کد خبر :200306

در آستانه نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸، اینفینیتی از سدان مفهومی جدید خود با نام Q Inspiration رونمایی کرد.

اینفینیتی تصاویری از خودروی مفهومی Q اینسپریشن منتشر کرد تا پیش از باز شدن درب‌های نمایشگاه بین‌المللی خودروی آمریکای شمالی ۲۰۱۸، همه را مبهوت کند، اما نکته جالب این است که برند ژاپنی این کار را در عجیب‌ترین مکان ممکن انجام داد. به جای نمایش دادن این خودروی مفهومی مهم در فضای باز یا محلی دیدنی، این تصاویر در اعلامیه فروش سالانه اینفینیتی درج شده‌اند و فاقد جزئیات بیشتری درباره این سدان ظریف و منحنی شکل هستند.

سدان مفهومی Q اینسپریشن چهره‌ی عجیبی دارد و در آن به جای جلو پنجره مشبک سنتی، مجموعه‌ای از شکاف‌های عمودی راه‌راه استفاده شده است. از این تصویر، سخت است فهمید که آیا این شکاف‌‌ها به سوی پیشرانه باز می‌شوند یا این‌که فقط برای افزایش زیبایی ظاهری هستند. البته یک جفت ورودی در جلوی خودروی وجود دارد که امکان خنک‌کاری پیشرانه را فراهم می‌کنند، و برای بهبود خاصیت آیرودینامیکی نیز استفاده خواهند شد. ورودی‌های اضافی جلوتر از چرخ‌ها نیز علاوه بر بهبود ظاهر اسپرت خودرو، باعث خنک شدن ترمزها می‌شوند.

به گزارش زومیت برش‌های عمیق در کاپوت خودروی مفهومی Q اینسپریشن، بر جذابیت ظاهری طرح جدید اینفینیتی می‌افزاید. پیش از این تیزری از این مفهومی منتشر شده بود که در آن نشان می‌دهد ورودی‌های بالای جلو پنجره مشبک علاوه بر بهبود ظاهری، این عناصر را به عنوان قطعات آیرودینامیکی معرفی می‌کند؛ در ضمن چراغ‌های تیز جلو، شبیه شکاف به نظر می‌رسند.

تصویر نگاه گذرایی نیز از داخل خودروی مفهومی Q اینسپریشن ارائه می‌کند که در آن کابین نسبتا بدون تجمل به نظر می‌رسد. صندلی‌های بدون پوشش خاص در جلو و یک نیمکت ساده به عنوان صندلی عقب از جمله این تجهیزات هستند. با این حال، سقف شیشه‌ای و ستون‌های نازک می‌توانند دید خوبی برای سرنشینان فراهم کنند.

مفهومی Q اینسپریشن نشان‌دهنده جهت‌گیری طراحی آینده اینفینیتی خواهد بود و به نظر می‌رسد این شرکت در آینده به دنبال ماجراجویی زیادی باشد. مسئولان اینفینیتی گفته‌اند که این خودروی مفهومی پیش‌نمایشی از سدان پرچم‌دار آینده است که طی چند سال پیش رو وارد بازار می‌شود. در مقایسه با سنتی‌ترین رقبای اصلی مانند بی‌ام‌و سری 7 یا آئودی A8، سدان جدید اینفینیتی احتمالا جایگزین مهم و پرهیاهویی خواهد بود.

اینفینیتی هنوز جزئیات دقیقی از قدرت پیشرانه این سدان مفهومی ارائه نداده است، اما می‌توان تصور کرد پیشرانه‌ای قدرتمندتر و جمع‌وجورتر در آن استفاده شود. یکی از این احتمالات پیشرانه ۲.۰ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با نسبت تراکم متغیر است که در QX50 مدل ۲۰۱۹ استفاده خواهد شد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید