یک اشتباه فینال را از مردانی گرفت

  • آرشیو
  • یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ ۱۲:۳۰
    کد خبر :200299

مربی تیم ملی جودو با تمجید از مبارزات سجاد مردانی گفت: این تکواندوکار شایستگی رسیدن به دیدار نهایی و کسب مدال طلا را داشت که با یک اشتباه همه چیز را از دست داد.

علیرضا نصر بعد از پایان رقابتهای گرنداسلم در وزن ۸۰+ کیلوگرم ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: این رقابتها به دلیل حضور ۱۲ تکواندوکاری که همه عنوان دار جهانی و المپیک هستند در بالاترین سطح فنی برگزار می شود و واقعا کیفیت بالایی دارد.

وی ادامه داد: شرایط مالی که برای جوایز این مسابقات در نظر گرفته شده است نیز مزید بر علت شد تا شاهد رقابتهای جذاب و دیدنی باشیم و اغلب مبارزات با حداقل اختلاف امتیاز به پایان رسید.

مربی تیم ملی تکواندو در خصوص مبارزات سجاد مردانی هم گفت: مردانی کار خود را خوب شروع کرد. ابتدا رقیب کره ای را که نایب قهرمان یونیورسیاد جهانی دانشجویان بود و طلای رقابتهای انتخابی گرند اسلم را کسب کرده بود، از پیش رو برداشت و سپس قهرمان آذربایجانی المپیک ۲۰۱۶ ریو را که تجربه بالایی داشت و رضا مهماندوست را بعنوان یک مربی با تجربه در کنار خود می دید، شکست داد.

نصر به مبارزه مردانی با رقیب روسی هم اشاره کرد و گفت: این حریف برنز قهرمانی جهان، یک طلا و یک نقره گرندپری را در سال ۲۰۱۷ کسب کرده بود و تکواندوکار بسیار خوبی بود. مردانی کار را خوب شروع کرد و با ۶ امتیاز اختلاف تا ۲۰ ثانیه پایانی پیش بود که متاسفانه یک لحظه غافلگیر شد و مبارزه به تساوی رسید. در امتیاز طلایی با وجود شرایط مساوی دو تکواندوکار، داوران رای به برتری رقیب دادند تا سجاد در عین شایستگی از رسیدن به فینال باز بماند.

وی در مورد مبارزه رده بندی هم گفت: مردانی برابر رقیب اتریشی خود در مبارزه ای که ۵ راند داشت، با آمادگی جسمانی خوب خود بسیار عالی کار کرد و با اختلاف امتیاز خود پیروز شد و به نشان برنز رسید.

مربی تیم ملی ادامه داد: مردانی با وجود آسیب دیدگی جزئی که داشت در چند هفته گذشته تمرینات سخت و فشرده ای را پشت سر گذاشت و در این رقابتها بسیار خوب ظاهر شد. او مبارزات سطح بالایی را به نمایش گذاشت و شایسته حضور در فینال و کسب مدال طلا بود که متاسفانه روی همان یک اشتباه طلا را با برنز عوض کرد.

نصر با تبریک به مردانی گفت: کسب همین مدال برنز در میان بهترین های جهان، در وزن المپیکی و چنین میدان سختی بسیار ارزشمند بود و خدا را شکر موفق به کسب مدال شد.

وی در خصوص خبر تغییر کادر فنی تیم ملی هم گفت: بهتر است من در این مورد صحبت نکنم. در این خصوص باید رئیس فدراسیون، اعضای شورای فنی و کارشناسان تکواندو نظر بدهند. تصمیم گیرنده فدراسیون است و ما نیز تابع این تصمیمات هستیم.

علیرضا نصر در پایان گفت: در مدت زمانی که این کادر فنی مشغول به کار شدند هرچه در توان خود داشتند برای پیشرفت تیم ملی بکار بردند. سعی کردیم آنچه داریم در اختیار اعضای تیم ملی قرار بدهیم. تکواندو ایران همیشه قدرت برتر دنیاست و انتظارات مردم عزیز هم بجاست، قبول داریم که در برخی میدانها نتیجه ای برابر این انتظار کسب نشده ولی پیشرفت اعضای تیم در این مدت به خوبی مشهود است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید