گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی در کره شمالی

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ ۹:۵۷

آیین گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور تعدادی از مقامات و افسران ارشد نظامی کره شمالی و همچنین وابستگان نظامی سفارتخانه های دیگر کشورها، در محل سفارت کشورمان در پیونگ یانگ برگزار شد.

این مراسم شامگاه سه شنبه برپا شد که علاوه بر مقامات نظامی، تعدادی از شخصیت ها و وابستگان سیاسی، کارداران و وابستگان سازمان‌های بین‌المللی و فرهنگی مقیم این شهر حضور داشتند.
«سید محسن عمادی» سفیر ایران در کره شمالی و سرهنگ «بهرام قنبری چلارسی» وابسته نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کره شمالی پذیرای میهمانان بودند و از آنان استقبال کردند.
قنبری در این مراسم طی سخنانی اعلام کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران از آستانه روزهای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز در همه صحنه‌های مهم، پیوند خود را با ملت و ارزش‌های بزرگ اسلامی به خوبی نشان داده است.
وی با اشاره به افزایش توانمندی های نیروهای مسلح کشورمان یادآور شد: این پیشرفت ها نه تنها تهدیدی برای کشورهای همسایه نیست بلکه همواره در جهت حفظ صلح و ثبات و حاوی پیام صلح و دوستی برای کشورهای منطقه بوده است.
او اولویت اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را ایجاد روابط دوستانه با همسایگان و افزایش همکاری با دیگر کشور های جهان به منظور ارتقاء صلح و امنیت جهانی دانست.
وابسته نظامی کشورمان در کره شمالی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران ضمن حفظ منافع ملی خود، با تمامی کشورهای همسایه روابط نزدیک و دوستانه‌ای داشته و با هر نوع تجاوز و مداخله کشورهای فرا منطقه‌ای در امور داخلی کشورهای دیگر به شدت مخالف است.
سپهبد «کانگ سون نام» معاون وزیر نیروهای مسلح کره شمالی (معاون وزیر دفاع) نیز با تبریک فرا رسیدن این روز، از ارتش و نیروهای مسلح کشورمان به عنوان ارتشی مقتدر در منطقه نام برد.
او گفت: امروز شاهد هستیم که نیروهای مسلح و مردم ایران با مقاومتی مثال زدنی تحریم های ناعادلانه آمریکا و متحدانش را در هم شکستند و ضمن حفظ و تقویت توانمندی دفاعی و ثبات اقتصادی به موفقیت های بی شماری در عرصه بین المللی دست یافته اند.
معاون وزیر دفاع کره شمالی همچنین روابط دوستانه کشورش با ایران را باارزش و دیرینه توصیف کرد و گفت: خوشبختانه این روابط به رغم تحولات گسترده جهانی همچنان حفظ شده و دو کشور امروز در صف مقدم مبارزه با امپریالیسم جهانی قرار دارند.
او همچنین سیاست های آمریکا در معرفی کره شمالی به عنوان کشور جنگ طلب را مردود دانست و گفت: تاکید می کنم که دستیابی به قدرت نظامی فقط و فقط در جهت تضمین امنیت کشور صورت می گیرد و کره شمالی هیچگاه قصد تعرض و تهدید کشورهای منطقه را ندارد.
سرلشکر «کیم کوانگ سو» معاون فرمانده هوایی و پدافند ارتش، سرلشکر «کیم کوانگ ایل» معاون فرمانده نیروی دریایی و سرهنگ ارشد «یو سونگ چول» معاون اداره روابط خارجی نیرو های مسلح کره شمالی از دیگر میهمان ویژه این مراسم بودند.
همچنین در حاشیه این مراسم نمایشگاه عکسی از آخرین دستاوردها و توانمندی‌های دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بر پا شد که مورد توجه میهمان شرکت کننده قرار گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید