چلسی منینگ به دنبال کسب کرسی در سنای آمریکا

    کد خبر :200038

چلسی منینگ، عامل یکی از بزرگ‌ترین موارد نشت اسناد محرمانه آمریکا، قصد دارد از ایالت مریلند به مجلس سنای ایالات متحده راه پیدا کند.

به گزارش بازتاب، به نقل از دویچه وله، روز شنبه رسانه‌های آمریکا خبر دادند که خانم منینگ برای شرکت در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در مریلند به عنوان کاندیدا ثبت‌نام کرده تا سناتور بن کاردین را به چالش بکشد.

سناتور کاردین، عضو ارشد دموکرات در کمیته روابط خارجه سنا سال ۲۰۱۲ میلادی به این مجلس راه پیدا کرد. او در مرحله مبارزات درون حزبی حدود ۷۵ درصد آرا را کسب کرده بود.

چلسی منینگ پس از آزادی در مه ۲۰۱۷ ساکن ایالت مرلیند شده است.

باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا، در ژانویه سال میلادی گذشته و تنها چند روز پیش از ترک کاخ سفید با عفو چلسی منینگ موافقت کرد. به این ترتیب، منینگ پس از طی هفت سال از مجموع ۳۵ سال محکومیت زندان، آزاد شد.

چلسی منینگ، عامل درز اسناد محرمانه ارتش آمریکا به ویکی لیکس، از زندان آزاد شد. باراک اوباما از تخفیف مجازات چلسی منینگ دفاع کرد.

افشاکننده اسرار دولت آمریکا همچنین اجازه تغییر جنسیت یافت. وی در سال ۲۰۱۳ به جرم افشای مکاتبات دیپلماتیک و گزارش‌های نظامی ارتش به ۳۵ سال حبس محکوم شد. او پس از صدور آن حکم، تغییر جنسیت داد. وی پیش از تغییر جنسیت با نام بردلی منینگ شناخته می‌شد.

منینگ در زمان درز آن اسناد در سال ۲۰۱۰ به ویکی لیکس به عنوان تحلیلگر اطلاعاتی ارتش آمریکا در عراق خدمت می‌کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید