۴ بورس میزبان سهام آرامکو خواهند بود

    کد خبر :199492

احتمال دارد بورس های تداول، نیویورک، لندن و هنگ کنگ در سال ۲۰۱۸ میلادی عرضه سهام آرامکو را بطور همزمان در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، منابع آگاه اعلام کردند که عرضه اولیه سهام آرامکو در بورس های نیویورک، لندن و هنگ کنگ انجام می گیرد و احتمال دارد که یک یا ۲ یا حتی ۳ بورس سهام آرامکو را عرضه کنند.

البته بورس تداول عربستان در میان بورس های عرضه کننده سهام آرامکو است. یکی از منابع اعلام کرد که در اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی بورس تداول عرضه سهام آرامکو را آغاز خواهد کرد. اما همچنان تصمیم نهایی در این باره اعمال نشده و محمد بن سلمان شاهزاده عربستان تصمیم نهایی را می گیرد.

قرار گرفتن سه بورس نیویورک، لندن و هنگ کنگ یعنی اینکه بورس سنگاپور، توکیو و تورنتو از گردانه رقابت خارج شده اند. یکی از منابع گفت: احتمال دارد که عرضه سهام در سه بورس بین المللی و تداول بصورت همزمان انجام گیرد.

البته شرکت آرامکو در مصاحبه ای با رویترز در این باره اعلام کرد، گزینه های قرار گرفتن سهام آرامکو فعالانه در دست بررسی است و تصمیم نهایی هنوز اتخاذ نشده است.

منابع آگاه اعلام کردند که یکی از گزینه ها می تواند فقط عرضه سهام در بورس تداول بصورت انحصاری باشد. پیش بینی می شود عربستان سعودی با عرضه اولیه ۵ درصد از سهام آرامکو که ارزش احتمالی آن ۲ تریلیون دلار برآورد شده، ۱۰۰ میلیارد سود به جیب زند و از آن به عنوان بزرگ ترین عرضه سهام در تاریخ بورس جهان یاد می شود.

بر پایه این گزارش، منابع آگاه اعلام کردند در ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ میلادی چین تقاضای خرید ۵ درصد از سهام آرامکو را داده بود که به عنوان بزرگ ترین سرمایه گذار این شرکت شود. البته عربستان بزرگ ترین تامین کننده نفت چین است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید