آمار پسران فراری از خانه در 6ماهه نخست امسال

    کد خبر :199459

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس آخرین آمار اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، 100 پسر در 6 ماهه نخست سال 96 از خانه فرار کرده‌اند.

حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، 100 پسر در 6 ماهه نخست سال 96 از خانه فرار کرده اند.

وی تصریح کرد: آمار پسران فراری در کشور نسبت به دختران در ظاهر کمتر است، اما این مسئله هرگز به مفهوم بالا بودن آمار دختران فراری در واقعیت نیست؛ زیرا بسیاری از پسران پس از فرار از خانه به دنبال کار می‌روند و مشغول به کار می‌شوند و پس از آن خانواده‌ها نیز خیلی پیگیر این موضوع نمی‌شوند و گزارشی در خصوص فرار فرزند پسر خود از خانه به کلانتری‌ها ارائه نمی‌دهند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: خانواده‌ها در مواجهه با فرار فرزندان از خانه، نسبت به فرار فرزندان دختر حساسیت بیشتری نشان می‌دهند، به همین دلیل، بسیاری از موارد فرار فرزندان پسر عنوان نمی‌شود و در نهایت آمار دختران فراری بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

مسعودی فرید اضافه کرد: از جمله علل و عوامل فرار پسران از خانه، خلا عاطفی و عدم وجود ارتباط مناسب والدین با فرزندان است و گاهی نیز تشویق دوستان و همسالان آن‌ها با توجیه تغییر شرایط و دستیابی به موقعیت مالی بهتر، باعث فرار پسران از خانه می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید