اردوغان: ۳۰۰۰ داعشی را در جریان عملیات «سپر فرات» در سوریه کشتیم

    کد خبر :199449

رئیس‌جمهوری ترکیه می‌گوید، نیروهای مورد حمایت آنکارا در جریان عملیات موسوم به «سپر فرات» در سوریه، حدود سه هزار عنصر تروریستی داعش را کشته‌اند.

به گزارش بازتاب به نقل از تی‌آر‌تی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، امروز- شنبه- طی سخنانی در نشست حزب حاکم «عدالت و توسعه» گفت: «تاکنون سه هزار عنصر تروریستی گروه داعش را در چارچوب عملیات سپر فرات تار و مار کردیم. می‌توانیم باقی‌مانده‌ها را در شرق و در عراق نیز نابود کنیم.»

وی در خصوص ادلب نیز گفت: «تلاش‌های تروریست‌ها را خنثی خواهیم کردیم همان‌گونه آنها را در عملیات سپر فرات نابود کردیم. در صورتی‌که تروریست‌ها در عفرین تسلیم نشوند با آنها، هر جایی که می‌جنگیم و به آنها حمله می‌کنیم.»

اردوغان افزود: «ایالات متحده چهار هزار و ۹۰۰ کامیون تسلیحات برای حمایت از گروه‌های تروریستی در شمال سوریه ارسال کرده است. ما با ایالات متحده شراکت استراتژیک داریم و بایستی برای مبارزه با تروریسم با هم همکاری کنیم ولی آنها از تروریست‌ها حمایت تسلیحاتی می‌کنند. ایالات متحده باید در سیاست خود تجدیدنظر کند.»

وی اضافه کرد: «ایالات متحده به ما دروغ می‌گوید ولی هیچ‌کس نمی‌تواند ما را فریب دهد. گام‌های لازم برای سرکوب تروریسم در سوریه را برخواهیم داشت.»

به گفته اردوغان، تمامی سلاح‌های ارسالی آمریکا، فروخته و برخی از آنها علیه ترکیه در عراق استفاده شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید