سوریه بازسازی شهر ورزشی “الاسد” سوریه را آغاز می‌کند

    کد خبر :199356

مدیریت شهر ورزشی “الاسد” سوریه اعلام کرد که پس از هفت سال، کار آماده‌سازی و بازسازی این شهر به عنوان یکی از بزرگترین مراکز ورزشی خاورمیانه آغاز می شود.

به گزارش بازتاب، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، احمد فرحات، مدیر شهر ورزشی الاسد، یکی از بزرگترین مراکز ورزشی خاورمیانه اظهار داشت: دولت سوریه پس از هفت سال درگیری و توقف پروژه‌ها، کار آماده‌سازی و بازسازی این شهر ورزشی را آغاز خواهد کرد.

زیرساخت‌های شهر ورزشی الاسد در طول سال‌های جنگ در سوریه و طی عملیات‌های جنگی برای اسکان پناهجویان استفاده شدند به طوری که ۱۲ هزار پناهجو از استان‌های حلب، حومه دمشق، دیرالزور و ادلب در این زیرساخت‌ها ساکن شدند.

به دلیل درگیری‌ها مراکز ورزشی سوریه در طول این سال‌ها هیچ‌گونه تغییر اساسی نداشته و حتی به شدت آسیب دیدند.اکنون با بیرون رانده شدن داعشی‌ها پناهجویان سوری به خانه‌های خود بازگشته و با اختصاص بودجه لازم از سوی دولت، مسئولان این کشور اجرای برنامه‌های گسترده اصلاحی را آغاز کردند.

مجموعه ورزشی الاسد در طول درگیری‌ها در سوریه نیز فعال بوده و در آنجا آموزش تیم‌های حرفه‌ای فوتبال و دیگر ورزش‌ها انجام می‌شدند.

فرحات در این خصوص گفت: فعالیت‌های ورزشی در مجموعه الاسد حتی پس از ورود پناهجویان از تمامی نقاط سوریه به این مرکز متوقف نشدند و علاوه بر اینها دروس و دوره‌های آموزشی نیز برای کودکان برگزار شد.

استادیوم شهر لاذقیه شاهد برگزاری مسابقات فوتبال در سوریه است و در سالن‌های سرپوشیده نیز مسابقات مختلفی از ورزش‌های المپیکی برگزار می‌شود.

در حال حاضر برای ساخت یک مجموعه توریستی نوین در نزدیکی مرکز ورزشی الاسد برنامه ریزی شده و میادین ورزشی و استادیوم‌های فوتبال بازسازی خواهند شد.

شهر ورزشی الاسد برای میزبانی از دهمین دور مسابقات دریای مدیترانه در سال ۱۹۸۷ میلادی در مساحتی بالغ بر ۱۵۶ هکتار ساخته شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید