دستکش رباتیک NeoMano به کمک بیماران فلج می‌آید

  • آرشیو
  • شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ۱۴:۵۹
    کد خبر :199279

دستکش رباتیک NeoMano ساخت شرکت Neofect به کمک بیماران فلج خواهد آمد. این دستکش هوشمند توانایی انجام امور مختلف و بلند کردن اجسام را به بیمارانی که از عدم توانایی دست هایشان رنج می‌برند ارائه می‌کنند.

به نقل از شرکت کمک فناوری Neofect، بیماران مبتلا به صدمات نخاعی با سه چالش عمه در زندگی روزمره خود مواجه هستند که عبارت از باز و بسته کردن درها، مسواک زدن دندان‌ها و بلند کردن اشیائی همچون یک لیوان آب خواهد بود.

برای افرادی که شاید حتی برای استفاده از ویلچر نیز محدودیت‌هایی برای استفاده از دست‌هایشان دارند، کمپانی Neofect یک دستکش رباتیک را توسعه بخشیده است که در اطراف کف دست همچنین انگشتان اشاره و وسط قرار می‌گیرد. دستکش رباتیک NeoMano (در زبان لاتین به معنای دست جدید) به یک پد پلاستیکی متصل است که می‌توان با آرنج یا بازو کنترل شود تا حرکات آزادانه‌ای را انجام دهد. مکانیزم آن بسیار ساده است. دو سیم در طول انگشت به سمت پایین کشیده شده‌اند که باعث می‌شود آن‌ها را در دست بگیرید و بتوانید اجسامی را با وزن حداکثری 1 کیلوگرمی بلند کنید.

به گزارش گجت نیوز کمپانی سازنده می‌گوید که دستکش رباتیک NeoMano بسیار سبک طراحی شده است تا بتوانید هر روز آن را پوشیده و در امور مختلف خود بدون محدودیت‌هایی خاص استفاده کنید. شرکت Neofect در سال 2010 تاسیس شد و پیشتر نیز یک دستکش هوشمند به نام Rapael را برای کمک به هماهنگی دست و چشم در بازسازی قدرت تفکر افرادی که سکته مغزی کرده‌اند عرضه کرده است. نمونه اولیه دستکش رباتیک NeoMano که در لاس وگاس شاهد عملکرد آن بودیم، به نظر می‌رسد که در آینده جذاب‌تر و بهتر خواهد شد. به نقل از یکی از سخنگویان شرکت Neofect، در آینده‌ای نزدیک این دستکش تشخیص صدا و حرکت سر را دریافت خواهد کرد. اگر شما هم نیازمند یکی از این دستکش‌ها هستید، تا پایان سال 2018 می‌توانید آن را با قیمتی کمتر از هزار دلار از طریق سایت Kickstarter خریداری کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید