«آتا» رکورددار تأخیر پروازی آذرماه/اترک ازگزارش ایرلاین‌ها حذف شد

    کد خبر :199077

هواپیمایی آتا با انجام ۷۲ درصد پروازهای خود در آذرماه به صورت تأخیردار رتبه نخست تأخیرهای پروازی آذرماه را به خود اختصاص داد.

سازمان هواپیمایی کشوری علمکرد خطوط هوایی کشور در پروازهای داخلی فرودگاه مهرآباد در آذرماه را منتشر کرد. در این جدول که منبع آن سامانه اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران است، شرکت هواپیمایی آتا ایر با انجام تاخیردار ۷۲ درصد پروازهای خود، رتبه نخست تأخیرهای پروازی در طول آذرماه را به نام خود ثبت کرد.

پیش از این در اردیبهشت ماه امسال شرکت هواپیمایی ایران ایرتور با انجام ۷۴ درصد پروازهای خود به صورت تأخیردار، رکورد تأخیرهای پروازی در سال جاری را به نام خود ثبت کرده بود.

بر اساس آمار جدید، آتا ایر در آذرماه ۶۲۶ پرواز در فرودگاه مهرآباد تهران داشته که فقط ۱۷۸ سورتی پرواز آن به موقع (۲۸ درصد) و ۴۴۸ سورتی پرواز(۷۲ درصد) نیز با تأخیر انجام شده است.

پس از آتا ایر، ایران ایر (هما) که ۶۵ درصد پروازهایش با تاخیر انجام شد، در رتبه دوم ایرلاین های با بالاترین تأخیرهای پروازی ایستاد. هما در آذرماه ۷۵۹ پرواز در فرودگاه مهرآباد تهران انجام داد- که از این نظر نیز در رتبه دوم تعداد پروازها پس از آسمان قرار دارد- که ۲۶۶ سورتی پرواز (۳۵ درصد) را به موقع و ۴۹۳ سورتی پرواز (۶۵ درصد) را با تأخیر به انجام رسانده است.

به گزارش مهر، سومین ایرلاین کشور در آذرماه از نظر تعداد تأخیرات پروازی، نفت ایر (کارون) است که ۶۴ درصد پروازهای خود را به صورت تأخیردار به سرانجام رساند. این میزان تأخیر از مجموع ۱۴۹ پرواز با هواپیماهای نفت حاصل شده که ۵۴ سورتی پرواز (۳۶ درصد) به موقع و ۹۵ سورتی پرواز (۶۴ درصد) را با تأخیر انجام داده است.

همچنین در ماه گذشته ۳ ایرلاین قشم ایر، کیش ایر و آسمان با داشتن ۵۹ درصد تأخیر در پروازهای خود مشترکا رتبه چهارم تأخیرهای پروازی را به دست آوردند. با این حال آسمان با انجام یک هزار و ۲۸ پرواز در ماه گذشته توانست رکورد بیشترین تعداد پرواز را به دست بیاورد که از این تعداد پرواز، ۴۲۱ سورتی پرواز را به موقع (۴۱ درصد) و ۶۰۷ سورتی پرواز(59 درصد) را نیز به صورت تأخیردار انجام داد. قشم ایر و کیش ایر نیز به ترتیب ۴۲۰ و ۴۲۳ پرواز را در مجموع در فرودگاه مهرآباد به انجام رساندند که هر دوی این ایرلاین ها ۲۴۸ سورتی پرواز تأخیردار داشتند.

هواپیمایی معراج که در چند ماه گذشته همواره رکورددار انجام پروازهای به موقع بود، در ماه گذشته با داشتن ۵۱ درصد تأخیرهای پروازی جزء ایرلاین های «دارای بیش از ۵۰ درصد تأخیرهای پروازی» محسوب می شود.

ضمن اینکه هواپیمایی پویا ایر در این ماه تنها ۷ پرواز داشته که ۶ سورتی پرواز آن به موقع و ۱ پرواز نیز با تأخیر بوده است که به همین دلیل بهترین عملکرد را میان ایرلاین های کشور با ۱۴ درصد تأخیر پروازی داشته است.

از دیگر اتفاقات ماه گذشته صنعت هوانوردی، حذف ایرلاین اترک ایر از میان جداول گزارشات عملکرد خطوط هوایی کشور است که این امر (حذف اترک از گزارشات عملکرد پروازی) در سال های گذشته نیز به دلیل زمین گیر شدن هواپیماهای این شرکت، مسبوق به سابقه است. اترک ایر با داشتن ۳ فروند هواپیمای با میانگین سنی ۲۴.۶ سال که تنها ۲ فروند آن فعال است، در سال های قبل نیز به کرات دچار لغو پرواز شده که همواره با اعتراض نمایندگان خراسان شمالی در مجلس روبه رو بوده است؛ گفتنی است بِیس پروازی اترک ایر(پایگاه پروازی اصلی) ، بجنورد بوده و در ماه آبان ۸۲ سورتی پرواز در مهرآباد داشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید