توفیق‌ها و ناکامی‌های وزیر نیرو از زبان خودش

    کد خبر :19891

وزارت نیرو در دولت یازدهم گام‌های مثبتی برداشت که می‌توان به آب و برق‌رسانی روستایی، احیا دریاچه ارومیه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و اموری از این قبیل اشاره کرد اما با این وجود بیم‌ها و امیدهایی در این وزارتخانه در طول دولت تدبیر موج می‌زد.

به‌گزارش ایسنا، ماه‌های پایانی دولت یازدهم بهانه‌ای برای گفت‌وگو با این وزیر دولت تدبیر و امید شد؛ در اولین پرسش از او خواستیم تا بگوید در این دولت علاقه مند به تکمیل کدام پروژه نا تمام دوره وزارت خود بوده که وی نیز با کمی درنگ گفت: بی شک بزرگترین دستاورد وزارت نیرو در این دولت خدمات رسانی به روستاییان بوده و گرچه اقدامات خوبی در این میان انجانم شد اما به لحاظ انسانی اندوهگین این مساله هستم که هنوز روستاهایی در کشور از نعمت آب و برق برخوردار نیستند، علاقه قلبی من این بود که تا کنون تمام روستاییان آب و برق داشته باشند، با این حال امیدوارم دولت دوازدهم به این مساله توجه جدی داشته باشد و در آینده‌ای نزدیک شاهد هیچ روستای بدون آب و برق در کشور نباشیم.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر مهم‌ترین دستاورد وزارت نیرو در دولت تدبیر اظهار کرد: کارهای متعددی در این دولت به سرانجام رسید اما ابلاغ آب قابل برنامه‌ریزی منابع آب اقدامی بود که در هیچ دولتی سابقه نداشته و بر اساس آن توانستیم ۱۰.۷ میلیارد مترمکعب از آب تجدیدپذیر کشور را به مصارف زیست محیطی یعنی احیای تالاب‌ها و زنده ماندن رودخانه‌ها اختصاص دهیم که بی شک این مساله یک نقطه عطف در مدیریت آب کشور بوده که در این دولت حاصل شده است.

وزیر نیرو همچنین در پاسخ به سوالی مبنی براین‌که چالشی‌ترین و سخت‌ترین تصمیمی که در طی این چهار سال گرفتید چه بود؟ عنوان کرد: بحث تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی موضوعی بود که از ابتدای دولت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شد اما با توجه به‌ اینکه برای اجرایی شدن این تصمیم مجبور به مسدود کردن چاه‌های غیر مجاز بودیم با صحنه‌های ناخوشایندی روبرو شدیم اما چون این مساله به نفع کشاورزان و در بعد وسیع‌تر به نفع تمام مردم و کشور بود این کار را اجرایی کردیم.

چیت‌چیان مهم‌ترین اولویت دولت دوازدهم را ارتقا بهره‌وری اعلام و تصریح کرد: لازم است که دولت دوازدهم به مساله ارتقا بهره‌وری در تمام ابعاد چه در ارتباط با آب و چه در ارتباط با برق و انرژی توجه کند و در این مسیر نیز گام‌های بزرگی بردارد.

حمید چیت‌چیان (زاده ۱۳۳۶، تبریز) است. او پیش از این مشاور عالی و قائم مقام وزارت نیرو دولت نهم، عضو هیأت‌مدیره شرکت توانیر و سازمان برق ایران، معاون وزیر نیرو در امور انرژی، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو، قائم مقام وزیر و مشاور عالی وزیر و رییس شورای مشاوران وزارت نیرو نیز بوده است.

همچنین وی در تأسیس و پایه گذاری مؤسسه های مهمی ازجمله موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت وزارت نیرو، مرکز مطالعات انرژی ایران، سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا)، سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا)، مرکز اطلاعات انرژی ایران و آزمایشگاه ملی صرفه جویی انرژی ایران نقش مهم داشته است.

چیت‌چیان فعالیت سیاسی خود را با حضور در سپاه آذربایجان شروع کرد و پس از تجربه سطوح مختلف فرماندهی با شرکت در انتخابات مجلس و کسب رای اول از استان، نماینده آذربایجان شرقی(تبریز) در دوره سوم مجلس شورای اسلامی شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید