یک مقام انصارالله: مذاکره با عربستان و امارات تنها راه پایان بحران یمن است

    کد خبر :198852

محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن بر لزوم مذاکرات میان گروه‌های سیاسی در داخل کشور تأکید کرد و گفت: در سایه جانبداری اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن از ریاض، صلح محقق نمی‌شود.

یکی از رهبران انصارالله یمن تأکید کرد که تنها راه برای پایان بحران برگزاری مذاکرات میان یمن، عربستان و امارات است.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن بر لزوم مذاکرات میان گروه‌های سیاسی در داخل کشور تأکید کرد و گفت: در سایه جانبداری اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن از ریاض، صلح محقق نمی‌شود.

البخیتی درباره احتمال برگزاری مذاکرات جدید گفت: ما توضیح دادیم که دلیل شکست مذاکرات جانبداری ولد الشیخ از عربستان است. الشیخ احمد بیشتر از موضع عربستان صحبت می‌کند تا از موضع سازمان ملل.

وی گفت: به خاطر توقف جنگ باید مذاکراتی میان طرف‌های درگیر شامل یمن و عربستان و امارات صورت گیرد و روند داخلی برای مذاکرات میان گروه‌های سیاسی جهت رسیدن به توافق و پر کردن خلأ در قوه مجریه و دولت توافقی وجود داشته باشد.

این اظهارات بعد از آن ایراد شد که فرستاده سازمان ملل به یمن پایبندی انصارالله و حزب کنگره سراسری مردمی به ازسرگیری روند صلح در نزدیک‌ترین زمان ممکن را ستود.

البخیتی درباره بازگشایی تمامی گذرگاه‌های دریایی و هوایی گفت: تمامی این اظهارات با هدف گمراه کردن افکار عمومی جهان است و فرودگاه صنعا همچنان بسته است.

وی درباره سرنوشت جسد علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن که در درگیری با انصارالله کشته شده بود، گفت: درباره جسد صالح مذاکراتی برای تحویل وی صورت گرفت و جسدش به رهبران قبیله علی صالح تحویل داده شد. جسد وی بعدا در یکی از گورستان‌های صنعا دفن شد و خانواده صالح این را به خوبی می‌دانند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید