حذف ۶۰ برنامه آلوده به تبلیغات مستهجن از فروشگاه گوگل

    کد خبر :198797

گوگل ۶۰ بازی را از فروشگاه برنامه های موبایلی خود موسوم به پلی استور حذف کرده، زیرا بررسی های موسسه امنیتی ژاپنی چک پوینت نشان می دهد این بازی ها آلوده به تبلیغات مستهجن بوده اند.

به گزارش بازتاب به نقل از ورج، بسیاری از این بازی ها برای استفاده کودکان طراحی شده اند و لذا آگهی های دارای محتوای هرزه نگارانه در برابر چشمان اطفال معصوم به نمایش درمی آمدند.

نکته قابل تامل این است که برخی از این بازی ها بسیار محبوب بوده و حتی بیش از یک میلیون بار بارگذاری شده اند. از جمله این بازی ها می توان به Five Nights Survival Craft و McQueen Car Racing Game اشاره کرد که بازی دوم بر مبنای یکی از شخصیت های کارتون خودروها تولیدی شرکت پیکسار طراحی شده است.

بدافزار مخفی شده در این بازی ها Adult Swine نام دارد و علاوه بر نمایش تبلیغات هرزه نگارانه کاربران را به نصب برنامه های امنیتی معیوب و قلابی ترغیب کرده و لینک های آنها را برای افراد ارسال می کند.

سخنگوی گوگل اعلام کرده که ۶۰ برنامه آلوده را از پلی استور حذف کرده و این شرکت قصد دارد برای افرادی که برنامه های مذکور را بر روی گوشی های خود نصب کرده اند، پیام هشدار ارسال کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید