معاون پارلمانی رییس‌جمهوری:

در صورت نیاز موضوع تعطیلات زمستان مدارس به مجلس ارائه می‌شود

    کد خبر :198767

معاون پارلمانی رییس‌جمهوری درباره اینکه آیا طرح تعطیلی زمستانه مدارس نیاز به مصوبه مجلس دارد، خاطرنشان کرد: در مواردی که نسبت به موضوعی قانونگذاری شده هرگونه تغییر نیاز به قانونگذاری مجدد دارد اما در جاهایی که جنس کار تقنینی نیست بر اساس قانون، دولت اجازه وضع مقررت لازم را دارد.

حسینعلی امیری در گفت‌وگو با ایسنا درباره اینکه آیا طرح تعطیلی زمستانه مدارس به مصوبه مجلس نیازمند است، به بیان توضیحاتی در این زمینه پرداخت و گفت: در این زمینه مباحث قانونی مطرح است. بر این اساس آنجایی که نسبت به موضوعی قانونگذاری شده طبیعتا هرگونه تغییر در آن نیاز به قانونگذاری مجدد است اما در مواردی که جنس کار تقنینی نیست نیازی به قانونگذاری وجود ندارد.

وی تاکید کرد: قانون اساسی به دولت اجازه وضع مقررات برای اجرای قوانین مصوب مجلس را داده است و در این زمینه هر کجا که موضوع اجرای قانون مطرح باشد، دولت مقررات مورد نیاز را وضع می‌کند اما شرط آن است که مقررتی که دولت وضع می‌کند با قوانین عادی کشور در تعارض نباشد.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور افزود: به همین جهت نیز قانون اساسی به رییس مجلس این حق را داده که نسبت به مصوبات دولت در زمینه تطبیق آنها با قانون اظهارنظر کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید