واکنش نقوی حسینی به اظهارات ترامپ

  • سیاسی
  • شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ۱۰:۰۶
    کد خبر :198741

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ترامپ در مواجهه با برجام دچار یک بام و دو هوا شده است.
سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر رئیس‌‌جمهور آمریکا مبنی بر تشدید تحریم‌ها علیه ایران، گفت: آقای ترامپ در مواجهه با برجام، دچار یک بام و دو هوا شده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران وقعی برای تهدیدها و تحریم‌های آمریکا در جهت منافع ملی خود قائل نیست؛ آمریکایی‌ها از بدو پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همواره ملت ایران را به انحای مختلف تهدید و تحریم کرده‌اند، اما کوچکترین خللی تاکنون در مسیر پیشرفت ملت ایران حاصل نشده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه محدود کردن فعالیت‌‌های هسته‌ای ایران، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه از دکترین دفاعی خود عقب‌نشینی نمی‌کند، ما برنامه موشکی خود را، همان‌طور که بارها گفته‌ایم، در راستای دفاع از تمامیت ارضی کشور توسعه می‌دهیم.

به گزارش نامه نیوز،نقوی‌حسینی با تأکید بر اینکه ملت ایران ذره‌ای کوتاهی در توسعه و ادامه روند برنامه موشکی را نمی‌پذیرند، افزود: امروز، ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در شرایطی قرار گرفته که در مواجهه با برجام و فعالیت‌‌های موشکی ایران مستأصل شده و نمی‌‌تواند شرکای اروپایی خود را برای توهمات ذهنی‌اش همراه کند.

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با امضای معاهده NPT تعهد داده‌ که از دانش هسته‌ای در جهت صلح‌آمیز استفاده کند،گفت: براساس فتوای مقام معظم رهبری، تولید سلاح‌های هسته‌ای حرام است و ایران نیز هیچ‌گاه در این مسیر گام برنمی‌دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه در سال‌های طولانی تحریم، ایران توانمندی موشکی خود را گسترش داده و به پیشرفت‌های بسیار خوبی نیز رسیده است خاطرنشان کرد: با گذر از برخی مراحل در توانمند‌سازی نظامی، امروز با امکانات بیشتری راهبرد موشکی خود را ادامه خواهیم داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید