پرده برداری از تخلفات احمدی نژاد در انتخابات 88/ روایتی از هزاران تخلف دولت نهم به نقل از رحمانی فضلی

    کد خبر :198584

دبیرکل جمعیت آبادگران ایران اسلامی از تخلف‌های احمدی نژاد در سال 88 پرده برداشت؛ جایی که دولت احمدی نژاد در تخلفی آشکار خسارت سرمازدگی سال 86 را قبل از انتخابات سال 88 به کشاورزان داد تا به آرایش بیافزاید.

«حسن بیادی»، دبیرکل جمعیت آبادگران ایران اسلامی، با حضور درباره مسائلی همچون درگیری های احمدی نژاد با مسئولین قضائی، فساد و… سخن گفت که گزیده ای از آن را در زیر می خوانید.

بیادی درباره گسترش فساد در شهرداری تهران طی سالیان اخیر گفت: فساد مثل آتش است و همه را می سوزاند. باید حساس باشیم که فساد ریشه کن شود، برای این کار نمی توانیم تنها یک پارامتر را در نظر بگیریم. ریشه کن کردن فساد تخصص خودش را می خواهد و باید از ریشه سوزانده شود. برخورد با فساد باید از مجلس شورای اسلامی شروع شود.

او افزود: مدیریت در کشور ما جزیره ای است در حالی که باید مدیریت یکپارچه باشد. مدیریت جزیره ای در هیچ کجای دنیا که مدعی توسعه هستند، وجود ندارد. این ساختار را حتی در کشور های توسعه یافته هم پیاده کنند، زمین می خورند. باز مردم ایران مقاوم هستند و در جاهایی خودشان کارها را یکپارچه انجام می دهند.

این حامی سابق احمدی نژاد درباره موضع رئیس دولت نهم و دهم درباره سیستم قضایی کشور گفت: چه اشکالی در صحبت های آقای احمدی نژاد بوده است؟ چرا باید هر کسی که اعتراض کرد را منکوب کنیم؟ ما هم می توانیم به او اعتراض کنیم. چه عیبی دارد، نقد نباشد جامعه به خفقان می کشد.

بیادی اضافه کرد: اما نقد لوازم خودش را دارد. نقد باید منصفانه و به موقع باشد و از سر زور و تهدید نباشد. از قدیم گفتند ما نمی توانیم با لجن بنویسیم که نظافت را رعایت کنید.

دبیرکل جمعیت آبادگران ایران اسلامی اظهار کرد: همانطور که قبلا گفتم ساختار مدیریت کشور ما جزیره ای است، در این ساختار پاسخگویی وجود ندارد، می خواهد قوه قضائیه باشد یا قوه مقننه و دولت. در این ساختار می گویند هر کسی هم اعتراض کند، بی خود اعتراض کرده است. پس مردم کجا و چگونه اعتراض شان را به گوش دیگران برسانند؟ ببینید افراد محق چقدر ورودشان به دستگاه قضا سخت است و چقدر باید سختی بکشند تا حق شان را از دست یک ظالم بگیرند.

عضو اسبق شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در دنیای توسعه یافته این فرمان را برگردانده اند، گفت: در کشورهای توسعه یافته دیگر کسی نمی رود بگوید به ما وام می دهید؟ بلکه بانک ها می پرسند شما حاضری بابت خرید خانه از من وام بگیری؟ یا اگر از من وام بگیری یک وام خودرو هم به تو می دهیم. یعنی چرخه را به سمت مردم چرخاندند. در مدیریت جزیره ای مردم هیچ جایگاهی ندارند. یعنی طرف فقط کار می کند و اینکه چه اتفاقی برای مردم می افتد، اصلا مهم نیست.

او با ذکر خاطره ای از رحمانی فضلی، وزیر کشور که در سال 88 رئیس دیوان محاسبات بود، گفت: از آقای رحمانی فضلی، که از دوستان بنده است، در تشییع جنازه آیت الله بهجت پرسیدم درست است که شما گفتید دولت احمدی نژاد 2هزار و 500 تخلف آشکار داشته است؟ گفت: دولت احمدی نژاد 3هزار تخلف دارد من آن را کم اعلام کردم. حال باید به همین دیوان محاسبات گفت کجا نامه زدید این آقا این همه تخلف دارد و جلوی کارش را بگیرید؟ چرا نیامدند همان موقع با این تخلف احمدی نژاد به صورت قضائی برخورد کنند؟ احمدی نژاد پول سرمازدگی سال 86 را سال 88 پرداخت کرد، یعنی یک سال دیرتر و در زمان انتخابات این پول را به کشاورزان داد تا به آنها بگوید به شما پول داده ام. یا در زمان انتخابات فلان مبلغ به خبرنگاران داد و این ها تخلف است.

بیادی افزود: اما یک نماینده نزدیک به 50 نفر از بستگانش را قبل از انتخابات جمع کرده و به آنها شام داده است، گفتند شما برای آنکه رای بخری شام دادی و رد صلاحیتش کردند، نمی شود دو گانه عمل کرد.

او ادامه داد: به نظر من یکسری مسائل تسویه حساب شخصی است. کسی که تخلف کرده چرا به او چند سال فرصت دادید؟ اگر بقایی تخلف کرده چرا در گذشته به آن رسیدگی نشد؟ چرا برخی همه چیز را به نظام و رهبری می چسبانند و چرا همیشه دنبال این هستند که از آقا چیزی بشنوند؟

بیادی با بیان اینکه هیچ حکمتی در عدم رسیدگی به تخلفات احمدی نژاد وجود ندارد، گفت: چرا برای مردم عادی این حکمت ها وجود ندارد؟ فقط زورتان به قول قدیمی ها به بچه می رسد؟ چون زورتان به او نمی رسد، می گویید عدم برخورد با احمدی نژاد حکمت دارد! اگر روزی از احمدی نژاد حمایت کردند و امروز مخالف او شده اند، بیایند بابت حمایتی که از او کردند از مردم عذرخواهی کنند.

این عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پرونده فساد بابک زنجانی اظهار کرد: زمانی بابک زنجانی خبرگزاری می زند، ایرلاین تاسیس می کند و نفت می فروشد، می گذارید این ها تمام شود، بعد در یک زمینش در شهرک غرب که می خواهد برجی بسازد، تخلف برملا می شود. آن موقع که کارآفرین معرفی اش می کردید مفسد نبوده، حالا مفسد شده است؟

به اعتقاد بیادی بهترین دولت در جمهوری اسلامی، دولت آقای هاشمی رفسنجانی بود و بعد از ایشان دولت های ما رو به افول بودند. هر چند بیادی معتقد است دولت خاتمی با اخلاق ترین دولت بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید