فهرست اشخاص و شرکت های تحریم شده جدید توسط آمریکا

    کد خبر :198581

هم‌زمان با تمدید تعلیق تحریم های هسته ای ایران از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده، دولت آمریکا همان طور که پیش از این اعلام کرده بود تحریم‌هایی را نیز علیه برخی از افراد ، شرکت‌ها و نهادهای ایرانی و همچنین تعدادی از شرکت ها و افراد خارجی که با ایران همکاری می کنند به بهانه نقض حقوق بشر و همچنین سانسور اطلاعات اعمال کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا بر اساس اطلاعیه‌ای که در پایگاه اینترنتی خود قرار داد، ۱۴ فرد و نهاد ایرانی و یا مرتبط با ایران را در لیست تحریم های جدید خود قرار داده است که اسامی آنها به شرح زیر است:

صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه ایران،

مرتضی رضوی ، رییس شرکت ارتباطات موج سبز و فناموج( گروه صنعت دفاعی دریایی ایران و سپاه)

غلامرضا ضیایی، مدیر زندان رجایی‌شهر

یوهوآ شی‌ و ژو یوئه ‌چان از چین

به علاوه شرکت سرامیک بوچو آنگ مستقر در شانگهای

شرکت‌ ارتباطاتی گرین ویو مستقر در کوالامپور

صنایع هواپیمایی ایران

شرکت تجدید و پشتیبانی هلیکوپتر ایران

سازمان دفاع سایبری و نرم افزاری نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

مرکز ملی فضای سایبری

شرکت پردازان سیستم نماد آرمان

زندان رجایی‌شهر

شورای عالی فضای مجازی

از دیگر سو وزیر خزانه داری آمریکا نیز در مورد اهداف آمریکا از اعمال تحریم های جدید علیه ایران گفت : امروز ما ( جمعه )ایران را به دلیل توسعه برنامه موشکی خود و اقدامات ثبات‌زدایش در منطقه تحریم کردیم.

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا پس از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به بهانه نقض حقوق بشر و برنامه موشکی‌اش گفت: امروز ایران را به دلیل توسعه برنامه موشکی خود و اقدامات ثبات‌زدای این کشور که این مسائل را بر رفاه مردم کشورش اولویت می‌داند تحریم کردیم.

در ارتباط با تصمیم اخیر ترامپ یک مقام ارشد کاخ سفید نیز اعلام کرد: رئیس‌جمهور آمریکا آماده گفت‌وگو با کشورهای اروپایی برای تغییر در توافق هسته‌ای با ایران است.

به گزارش بازتاب، به نقل از اسپوتنیک، این مقام ارشد گفت: دونالد ترامپ آماده تغییر در توافق هسته‌ای با ایران است. این به معنای مذاکره مستقیم با ایران نیست، بلکه این موضوعی است که ترامپ با کشورهای اروپایی در مورد آن گفت‌وگو خواهد کرد.

به گفته وی این توافق باید ایران را برای همیشه از امکان دستیابی به سلاح اتمی بازدارد و نه اینکه همانطور که در توافق فعلی آمده به مدت 10 سال آن‌را متوقف کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید