برخورد قاطع با واحدهای آلاینده و کامیون‌های دودزا در استان تهران

    کد خبر :198508

معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه برخورد قاطع با کامیونهای دودزا و فاقد معاینه فنی تا نیمه بهمن ماه ادامه می‌یابد، گفت: پایش مستمر واحدهای صنعتی آلاینده در استان تهران نیز یکی از مهمترین برنامه‌های در حال اجرا است.

محمد رستگاری در گفت‌وگو با  پویا درباره آخرین برنامه‌های در حال اجرا برای کاهش آلودگی هوای تهران اظهار کرد: برخورد با کامیون‌ها و خودروهای سنگین فرسوده و فاقد معاینه فنی یکی از مهمترین راهکارها است که این مهم دست کم تا 15 بهمن ماه ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: طی دستورالعمل تعیین شده پلیس و دست‌اندرکاران ذیربط با این خودوروها در صورت تردد در شهر برخورد خواهند کرد.

معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران درباره برخورد با صنایع آلاینده در سطح استان توضیح داد: بحث پایش از واحدهای کوچک و بزرگ صنعتی در سطح استان همه روزه انجام می‌گیرد و ابزارهای قانونی برای برخورد با واحدهای متخلف انجام می‌گیرد.

به گفته رستگاری، تعدادی از واحدها دارای مجوز و تعدادی از واحدها فاقد مجوز هستند که در صورت انتشار آلودگی از سوی واحدها برخوردهای لازم همانند معرفی به مارجع ذیصلاح قضایی و حتی پلمپ نیز وجود دارد.

وی افزود: واحدهای فاقد پروانه و شناسنامه در صورت پلمپ دیگر بازگشایی نمی‌شوند اما برای واحدهای دارای پروانه و شناسنامه راهکارهای دیگری وجود دارد؛ اخطار پیش از پلمپ، معرفی به مراجع قضایی و حتی گرفتن تعهد برای جلوگیری از انتشار آلایندگی بخشی از این راهکارها است.

معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران تاکید کرد: هدف ما جلوگیری از ادامه فعالیت واحدهای صنعتی نیست و ما با فعالیت بدون آلایندگی مشکلی نداریم بلکه با واحدهای آلاینده طبق قانون برخورد می‌کنیم.

رستگاری اظهار کرد: هدف ما رفع آلودگی است و در این رابطه با کسی تعارف نداریم و در صورت بروز آلودگی از سوی واحدها، با آنها برخورد خواهیم کرد و این پایش و نظارت همه روزه از سوی متولیان امر ادامه دارد.

وی تصریح کرد: اینکه واحد صنعتی کوچک یا بزرگ تعطیل شود هنر نیست بلکه هنر به از بین بردن آلودگی واحدهای آلاینده است و این پایش مستمر با جدیت ادامه دارد.

معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: پایش‌ها در تمام استان تهران به عنوان مرکز کشور ادامه می‌یابد و بیشترین نقطه‌ای که واحدهای صنعتی در آن وجود دارد بخشهایی از شهرری، اسلامشهر و شرق تهران است.

رستگاری اظهار کرد: امیدواریم واحدهای صنعتی به قوانین در حوزه آلایندگی توجه ویژه‌ای داشته باشند تا در آلودگی کلانشهر تهران اثرگذار باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید