جدیدترین اخبار
۲۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۹ اجتماعی کد خبر :198488
یک کارشناس حوزه حمل و نقل و ترافیک:

حذف طرح سالانه آرم ترافیک مشکل بروکراتیکی دارد

یک کارشناس حوزه حمل و نقل و ترافیک درباره حذف سالانه آرم ترافیک گفت: مراجعه روزانه برای پرداخت هزینه جهت ورود به محدوده طرح بسیار زیاد خواهد بود و این فرآیند نیازمند طراحی برنامه‌های هوشمند برای اجراست.

به گزار ش ایسنا، فریدون دژدار درباره تصویب طرح جدید ترافیک گفت: طرح ترافیک حاصل برنامه سه نفر بر روی یک میز ساده است و مرحله نخست آن در شهریور سال ۱۳۵۸ اجرا شد.

وی که در یک برنامه‌ رادیویی با موضوع «بررسی لغو صدور سالانه آرم طرح ترافیک» سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه موافق محدودیت‌های ترافیکی در شهر تهران است، اظهار کرد: در سال ۵۸ قرار شد برای اتوبوس‌ها مسیرهای ویژه‌ای تهیه شود که حدود ۳۲ کیلومتر بود. عرض خطوط ویژه ۴ متر بود که اتومبیل‌ها نیز می‌توانستند وارد شوند اما اولویت برای اتوبوس‌ها بود. به تدریج این طرح گسترش پیدا کرد تا به این نتیجه رسید.

دژدار در ادامه درباره طرح جدید ترافیکی و حذف طرح سالانه آرم ترافیک بیان کرد: طرح جدید یک مشکل بروکراتیک دارد؛ مراجعه روزانه برای پرداخت هزینه جهت ورود به محدوده طرح بسیار زیاد خواهد بود و این یک فرآیند پیچیده است که حداقل نیازمند طراحی یکسری ابزارها و برنامه‌های هوشمند برای اجرا است. مورد منفی دیگری که درباره این طرح وجود دارد، عدم رعایت عدالت اجتماعی است. زیرا کسانی که پول دارند می‌توانند هزینه ورود را هر چقدر که می‌خواهند پرداخت کنند و مرکز شهر پر از اتومبیل‌های گران قیمت و مدل بالا خواهد شد.

وی در ادامه درباره ساختار شهری تهران هم گفت: جدا بودن مراکز تولید سفر به صورت کاربری‌های مسکونی در پیرامون شهر و مراکز جذب سفر به صورت ادارات و بازار در مرکز شهر، یک جریان بسیار شدید ترافیک ایجاد می‌کند که هر چقدر محدودیت‌ها را بیشتر کنیم، این جریان دچار خسران می‌شود اگر هم باز گذاشته شود، کل شهر دچار خسران می‌شود.

این کارشناس حوزه حمل و نقل و ترافیک تصریح کرد: هر نوع ایجاد محدویت برای وسایل نقلیه‌ای که لجام گسیخته و بدون هیچ هدفی وارد یک محدوده‌ای از شهر می‌شوند و آلودگی و سر و صدا ایجاد می‌کنند کار صحیحی است که البته نوع این محدودیت نیازمند کار کارشناسی است.

دژدار با بیان اینکه نیازمند بسترسازی برای محدود کردن ورود خودروهای مورد هدف به محدوده طرح ترافیک هستیم، گفت: در کنار طرح‌های کوتاه مدت باید طرح‌های بلندمدت را نیز در نظر بگیریم که شامل گسترش حمل و نقل عمومی و تمرکز زدایی از خدمات‌دهی مرکز شهر است یعنی مردم بتوانند در هر نقطه از شهر که می‌خواهند کالای مورد نظر خود را خریداری کنند.

روی خط خبر

  • حالت فوق‌العاده در ترکیه امروز پایان می یابد
  • رایزنی معاون وزیر خارجه روسیه با سفیر عراق در مسکو
  • هواپیمایی سنگاپور بهترین ایرلاین جهان شد
  • اخطار دادستان انتظامی مالیاتی به بانک ها و موسسات اعتباری
  • ذخایر نفت ایران افزایش یافت
  • اردن پروازهایش به نجف را از سرمی‌گیرد
  • به پروازدرآورندگان بادبادک‌های آتش‌زا: به راه‌مان ادامه می‌دهیم
  • ترامپ: دیدارم با پوتین نتایج خوبی خواهد داشت
  • سفر هیئت عراقی به عربستان تا اطلاع ثانوی به تاخیر افتاد
  • میشل اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نامزد نمی‌شود
  • احتمال سوءاستفاده آمریکا از اعتراضات عراق
  • تحریم‌ها به نفع هیچ کس نیست
  • گمانه‌زنی‌ها درباره مقدار سود سهام عدالت در دور جدید پرداخت‌ها
  • بذل و بخشش شهرداری تهران با کارت‌های شناور طرح ترافیک
  • واریز ۱۸۰۰ تومان از هر دلار دولتی در جیب عده‌ای خاص!
  • ساختمان های ناایمن پایتخت تعطیل می شوند
  • خواننده پاپ ایران به جرم تجاوز دستگیر شد!
  • تعهد شرکت آدیداس در استفاده از پلاستیک‌های بازیافتی تا سال ۲۰۲۴
  • ساعت کاری مراکز تعویض پلاک تهران تغییر کرد
  • افشاگری درباره سوء‌استفاده‌ مافیای گندم
  • دادستان کل کشور: بابک زنجانی قطعا اعدام می شود
  • نماینده ویژه پوتین؛ امروز در تهران
  • پروژه مهم لاریجانی کلید خورد
  • دبیرکل جمعیت آبادگران : جمنا زبان مردم را نمی‌داند
  • حميدرضا ترقي: یکی از جدی ترین کمبودهای جمهوری اسلامی کمبود سیاستمدار است
  • هم‌صدایی سالار عقیلی و امین تارخ
  • موسوي‌لاري: سياستمدارسوزي كرده‌ايم
  • پیش بینی واشنگتن از رابطه نفتی ایران و چین
  • اگر نامزدی به اشتباه ردصلاحیت شود، چه می‌کنید؟
  • ساخت و ساز غیراصولی عامل ریزش کوه در شیراز