جدیدترین اخبار
۲۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۹ اجتماعی کد خبر :198488
یک کارشناس حوزه حمل و نقل و ترافیک:

حذف طرح سالانه آرم ترافیک مشکل بروکراتیکی دارد

یک کارشناس حوزه حمل و نقل و ترافیک درباره حذف سالانه آرم ترافیک گفت: مراجعه روزانه برای پرداخت هزینه جهت ورود به محدوده طرح بسیار زیاد خواهد بود و این فرآیند نیازمند طراحی برنامه‌های هوشمند برای اجراست.

به گزار ش ایسنا، فریدون دژدار درباره تصویب طرح جدید ترافیک گفت: طرح ترافیک حاصل برنامه سه نفر بر روی یک میز ساده است و مرحله نخست آن در شهریور سال ۱۳۵۸ اجرا شد.

وی که در یک برنامه‌ رادیویی با موضوع «بررسی لغو صدور سالانه آرم طرح ترافیک» سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه موافق محدودیت‌های ترافیکی در شهر تهران است، اظهار کرد: در سال ۵۸ قرار شد برای اتوبوس‌ها مسیرهای ویژه‌ای تهیه شود که حدود ۳۲ کیلومتر بود. عرض خطوط ویژه ۴ متر بود که اتومبیل‌ها نیز می‌توانستند وارد شوند اما اولویت برای اتوبوس‌ها بود. به تدریج این طرح گسترش پیدا کرد تا به این نتیجه رسید.

دژدار در ادامه درباره طرح جدید ترافیکی و حذف طرح سالانه آرم ترافیک بیان کرد: طرح جدید یک مشکل بروکراتیک دارد؛ مراجعه روزانه برای پرداخت هزینه جهت ورود به محدوده طرح بسیار زیاد خواهد بود و این یک فرآیند پیچیده است که حداقل نیازمند طراحی یکسری ابزارها و برنامه‌های هوشمند برای اجرا است. مورد منفی دیگری که درباره این طرح وجود دارد، عدم رعایت عدالت اجتماعی است. زیرا کسانی که پول دارند می‌توانند هزینه ورود را هر چقدر که می‌خواهند پرداخت کنند و مرکز شهر پر از اتومبیل‌های گران قیمت و مدل بالا خواهد شد.

وی در ادامه درباره ساختار شهری تهران هم گفت: جدا بودن مراکز تولید سفر به صورت کاربری‌های مسکونی در پیرامون شهر و مراکز جذب سفر به صورت ادارات و بازار در مرکز شهر، یک جریان بسیار شدید ترافیک ایجاد می‌کند که هر چقدر محدودیت‌ها را بیشتر کنیم، این جریان دچار خسران می‌شود اگر هم باز گذاشته شود، کل شهر دچار خسران می‌شود.

این کارشناس حوزه حمل و نقل و ترافیک تصریح کرد: هر نوع ایجاد محدویت برای وسایل نقلیه‌ای که لجام گسیخته و بدون هیچ هدفی وارد یک محدوده‌ای از شهر می‌شوند و آلودگی و سر و صدا ایجاد می‌کنند کار صحیحی است که البته نوع این محدودیت نیازمند کار کارشناسی است.

دژدار با بیان اینکه نیازمند بسترسازی برای محدود کردن ورود خودروهای مورد هدف به محدوده طرح ترافیک هستیم، گفت: در کنار طرح‌های کوتاه مدت باید طرح‌های بلندمدت را نیز در نظر بگیریم که شامل گسترش حمل و نقل عمومی و تمرکز زدایی از خدمات‌دهی مرکز شهر است یعنی مردم بتوانند در هر نقطه از شهر که می‌خواهند کالای مورد نظر خود را خریداری کنند.

وبگردی

روی خط خبر

  • کارتر: شوروی سابق تهدید بزرگتری از روسیه بود
  • پیش بینی تقی آزاد ارمکی از آینده سیاسی ایران: با یک پیرشدگی اصلاح طلبی و اصولگرایی مواجهیم
  • پارسایی: نماینده جبهه پایداری بنده را به ارتداد محکوم کرد
  • آیت الله جنتی: تسلیم هجمه ها نشویم؛ باید از ماموران ناجا در برخورد با منکرات حمایت کنیم
  • علی مطهری: مردم اگر به عقب برگردند به نظام رای «آری» خواهند داد
  • سخنان تند و عجیب یک نماینده اصلاح طلب علیه دولت: جای دولتمرد ناتوان در سطل آشغال است
  • تعجب بازاری های تبریز از حضور سرزده روحانی در جمع کسبه
  • یک سناتور روس: روسیه قاطعانه با اعزام نظامیان قطری به سوریه مخالف است
  • پلیس هوشمند هدف اصلی پلیس پیشگیری
  • امکان شناسایی جسد مومیایی منتسب به رضاخان
  • آغاز مدیریت صف تقاضای ارز/نوسان قیمت دلار به حداقل می‌رسد
  • شمخانی: گفت‌وگوی مجدد درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران به معنای نابودی برجام است
  • رحمت «پایتخت» پلیس می شود
  • مهر تایید دیوان عدالت اداری بر مصوبه کاهش ۲۵ درصدی تعرفه خدمات بیهوشی
  • موگرینی: برجام موفق بوده و باید حفظ شود
  • طرح مشکلات تهران و مسائل اجتماعی در دیدار نمایندگان تهران با فرمانده سپاه تهران
  • خفت آمریکا در عملیات «پنجه عقاب»
  • بهره مندی از فناوری های جدید در راستای مبارزه با قاچاق موادمخدر
  • شاخص بورس ۲۱۹ واحد رشد کرد
  • دومین نشست منطقه‌ای توانمندسازی ۱۰۰۰ گروه جوانان هلال احمر برگزار شد
  • محله‌های گیلان از خدمات مراقبت در منزل برخوردار می‌شوند
  • نفت امسال گران‌تر می‌شود
  • ممنوعیت پیش‌فروش خودرو از سوی غیرمجازها
  • بودجه‌ریزی عملیاتی الزامی برای اقتصاد ایران
  • طنین موسیقی ارکستر سمفونیک تهران در تالار وحدت
  • کارگردان مشهور آمریکایی: اسرائیلی ها مخالف آمدنم به ایران بودند
  • دلیل اصلی تنش‌های درون خانوادگی معتادان
  • نقوی‌حسینی: چرا در آموزش و پرورش قبیله‌گرایی و جناح‌گرایی می‌شود
  • دومین مرکز مشاوره “زنان” در کرمانشاه افتتاح شد
  • لزوم تامین رفاه کارگران برای کمک به تولید داخلی