جدیدترین اخبار
۲۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۳ پزشکی و سلامت کد خبر :198481

وزارت بهداشت و نظام پزشکی برای ساماندهی تبلیغات حوزه سلامت همکاری می کنند

سخنگوی سازمان غذا و دارو، گفت: قرار است به زودی سازمان غذا و دارو از طرف وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی برای ساماندهی تبلیغات کالاها و خدمات مرتبط با سلامت تفاهمنامه همکاری امضا کنند.

به گزارش ایرنا از سازمان غذا و دارو، جهانپور، روز جمعه افزود: با توجه به عدم توازن و نابرابری اطلاعات و شرایط و مختصات بازار سلامت و کالاهای سلامت محور، موضوع نظارت بر تبلیغات تجاری در حوزه سلامت و کالاهای سلامت محور اهمیت و ضرورت مضاعفی دارد و البته این مهم از دهه های گذشته از دید قانونگذار دور نمانده است.
وی افزود: در حال حاضر این مسئولیت در قوانین جاری، در جایی از قانون متوجه وزارت بهداشت و در جایی متوجه سازمان نظام پزشکی کشور است و به رغم هماهنگی‌های موجود، با توجه به شرایط جدید و حتی تغییر الگوهای حوزه اطلاع رسانی و ابزار و بسترهای تبلیغاتی و نیز لزوم چابک سازی امور، کاهش بوروکراسی و فرآیندهای عریض و طویل اداری و حفظ منافع عمومی همزمان با تسهیل در امور تجاری و اقتصادی فراروی بخش خصوصی، ارتقا و ساماندهی وضعیت موجود ضرورت دارد.
سرپرست روابط عمومی سازمان غذا و دارو خاطر نشان ساخت: این موضوع از مدت ها پیش در دستور کار مجموعه وزارت بهداشت به ویژه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت و نیز سازمان نظام پزشکی بوده و در نشست اخیر، معاون فنی سازمان نظام پزشکی کشور نیز بر این مهم تاکید ویژه ای داشت.
وی گفت: بر این اساس مقرر شد که کمیته مشترکی بین سازمان غذا و دارو و سازمان نظام پزشکی، موضوع ساماندهی و تهیه پیش نویس تفاهمنامه را بزودی عملیاتی کند.
جهانپور افزود: با توجه به تاکید رئیس سازمان غذا و دارو و جدیت سازمان نظام پزشکی کشور، انتظار می رود به زودی با تفکیک دقیق تر شرح وظایف و مسئولیت ها و تفکیک تبلیغات خدمات بهداشتی- درمانی از تبلیغ کالاهای سلامت محور با لحاظ وظیفه هر دو سازمان، موضوع نظارت بر تبلیغات حوزه سلامت، چابک تر، موثرتر و نافذتر از گذشته جریان پیدا کند.
کالاها و خدمات مرتبط با سلامت، گستره بزرگی از کالاها مانند انواع دارو و مکمل های دارویی و غذایی و از جمله بدنسازی، دخانیات و مواد اعتیادآور، نوشیدنی ها و مواد غذایی بسته بندی و فله، اغذیه فروشی ها، تجهیزات پزشکی، لوازم آرایشی و بهداشتی و انواع خدمات پزشکی (سنتی و مدرن) و غیر پزشکی مانند ادعاهای درمان چاقی، لاغری، درمان ریزش مو، زیبایی، بلند کردن قد، درمان انواع بیماری های صعب العلاج، ژن درمانی، ماساژ درمانی و … است که بخش مهمی از این تبلیغات در رسانه ها (کاغذی و مجازی) و تبلیغات محیطی بدون هیچ کنترلی وجود دارند و نظارت کافی و موثری بر این نوع تبلیغات وجود ندارد.

روی خط خبر

  • حالت فوق‌العاده در ترکیه امروز پایان می یابد
  • رایزنی معاون وزیر خارجه روسیه با سفیر عراق در مسکو
  • هواپیمایی سنگاپور بهترین ایرلاین جهان شد
  • اخطار دادستان انتظامی مالیاتی به بانک ها و موسسات اعتباری
  • ذخایر نفت ایران افزایش یافت
  • اردن پروازهایش به نجف را از سرمی‌گیرد
  • به پروازدرآورندگان بادبادک‌های آتش‌زا: به راه‌مان ادامه می‌دهیم
  • ترامپ: دیدارم با پوتین نتایج خوبی خواهد داشت
  • سفر هیئت عراقی به عربستان تا اطلاع ثانوی به تاخیر افتاد
  • میشل اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نامزد نمی‌شود
  • احتمال سوءاستفاده آمریکا از اعتراضات عراق
  • تحریم‌ها به نفع هیچ کس نیست
  • گمانه‌زنی‌ها درباره مقدار سود سهام عدالت در دور جدید پرداخت‌ها
  • بذل و بخشش شهرداری تهران با کارت‌های شناور طرح ترافیک
  • واریز ۱۸۰۰ تومان از هر دلار دولتی در جیب عده‌ای خاص!
  • ساختمان های ناایمن پایتخت تعطیل می شوند
  • خواننده پاپ ایران به جرم تجاوز دستگیر شد!
  • تعهد شرکت آدیداس در استفاده از پلاستیک‌های بازیافتی تا سال ۲۰۲۴
  • ساعت کاری مراکز تعویض پلاک تهران تغییر کرد
  • افشاگری درباره سوء‌استفاده‌ مافیای گندم
  • دادستان کل کشور: بابک زنجانی قطعا اعدام می شود
  • نماینده ویژه پوتین؛ امروز در تهران
  • پروژه مهم لاریجانی کلید خورد
  • دبیرکل جمعیت آبادگران : جمنا زبان مردم را نمی‌داند
  • حميدرضا ترقي: یکی از جدی ترین کمبودهای جمهوری اسلامی کمبود سیاستمدار است
  • هم‌صدایی سالار عقیلی و امین تارخ
  • موسوي‌لاري: سياستمدارسوزي كرده‌ايم
  • پیش بینی واشنگتن از رابطه نفتی ایران و چین
  • اگر نامزدی به اشتباه ردصلاحیت شود، چه می‌کنید؟
  • ساخت و ساز غیراصولی عامل ریزش کوه در شیراز