سازمان ملل اظهارات توهین آمیز ترامپ در مورد ملت های آفریقایی را «نژادپرستانه» دانست

    کد خبر :198430

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز جمعه اظهارات توهین آمیز دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه ملت های آفریقایی را«نژادپرستانه» دانست.

به گزارش بازتاب، رویترز نوشت: «روپرت کولویل» سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر درخصوص اظهارات ترامپ گفت: ««نژادپرستانه» بهترین لفظی است که می توان در مورد این اظهارات به کار برد. نمی توان تمام کشورها و قاره هایی را که مردمشان به علت سفید نبودن مورد استقبال قرار نمی گیرند، «گند و کثافت» نامید.»
خبرگزاری رویترز پیش از این در خبر دیگری، به نقل از منابع آگاه خبر داد که دونالد ترامپ روز پنجشنبه (21 دی) در کاخ سفید و در جلسه ای با حضور برخی از اعضای دمکرات و جمهوریخواه سنا، پذیرش مهاجر از کشورهای آفریقایی و هائیتی را زیر سوال برد و اظهارات توهین آمیزی علیه ملت های آفریقایی بیان کرد.
این منابع به رویترز گفتند که جلسه فوق به منظور ارائه گزارشی از طرح مهاجرتی سنای آمریکا تشکیل شده بود و دیگر مقام های حکومتی نیز در آن حضور داشتند.
ترامپ در این جلسه گفته بود: ««این همه آدم (مهاجر) از آفریقا را برای چه می خواهیم. این کشورها «گند و کثافت» هستند … باید مهاجر بیشتری از نروژ بیاید.»»
به نوشته رویترز، ترامپ که وعده برخورد با مهاجرت غیرقانونی به آمریکا را داده است، نیاز این کشور به اتباع هائیتی را نیز زیر سوال برد. در واکنش به این اخبار بسیاری از اعضای دمکرات و برخی از جمهوریخواهان کنگره سخنان ترامپ را محکوم کرده و آن را نژادپرستانه خواندند.
ترامپ پنج شنبه شب به وقت محلی در واکنش به این انتقادها این توییت را منتشر کرد: انگار که دمکرات ها می خواهند مردم و مواد (مخدر) از مرز جنوبی روانه کشور ما شده و جان هزاران نفر را به خطر بیندازند. وظیفه من این است که محافظ جان و امنیت تمام آمریکایی ها باشم. باید دیواری بزرگ بسازیم.
رویترز به نقل از یکی دیگر از منابع آگاه نوشت که ترامپ در این جلسه پذیرش کارگران مهاجر نابلد از کشورهای مذکور را زیر سوال برد و خواهان باید پذیرش مهاجران کشورهایی شد که نیروی کار ماهر دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید