مقام غنایی خواستار استفاده کشورش از توانمندی های آموزشی و فنی ایران شد

  • سیاسی
  • جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ ۱۵:۵۹
    کد خبر :198425

«سلیفو سعید» وزیر منطقه شمال غنا در دیدار «نصرت الله مالکی » سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور، خواستار همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف و همچنین استفاده کشورش از توانمندی های آموزشی و فنی و مهندسی ایران شد.

سلیفو سعید وزیر منطقه شمال غنا با تمجید از توانمندی های فنی و آموزشی ایران، خواستار استفاده از این تجارب و فناوری ها در غنا و به ویژه در منطقه شمال این کشور شد.
از سوی دیگر سفیر جمهوری اسلامی ایران در غنا نیز با اشاره به روابط مستحکم و گرم دو کشور، تاکید کرد هیچ محدودیتی برای گسترش روابط میان ایران و غنا وجود ندارد.
در این دیدار که شماری از مسئولان نهادهای ایرانی فعال در غنا نیز حضور داشتند، در خصوص مسائل دوجانبه و از جمله گسترش روابط تجاری و کشاورزی، آموزشی و بهداشتی نیز بحث و گفت و گو شد.
گفتنی است ششمین دور کمیسیون مشترک ایران و غنا اواخر آبان با حضور «محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه در آکرا برگزار شد و در تاریخ 25 آبان با امضای چهار سند همکاری و یادداشت تفاهم به کار خود پایان داد.
به گزارش ایرنا،جمهوری غنا در غرب قاره آفریقا واقع شده و98 درصد مردم آن سیاهپوست هستند. آکرا پایتخت این کشور و واحد پول آن ‘سدی غنا’ است.
زبان رسمی غنا انگلیسی و جمعیت این کشور 27 میلیون نفر است. اغلب مردم این کشور مسیحی و حدود 17 تا 20 درصد آنان مسلمان هستند.
غنا در ششم مارس 1957 از انگلیس استقلال یافت. در آن تاریخ، 2 مستعمره انگلیس یعنی «ساحل طلا» و توگولند که یک سال پیش از آن با هم ادغام شده بودند، کشوری به نام غنا را تشکیل دادند. در اول ماه جولای 1960 نظام جمهوری در غنا رسمیت یافت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید