معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور:

عدالت آموزشی بین جوامع شهری و روستایی وجود ندارد

    کد خبر :198150

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: عدالت آموزشی بین جوامع شهری و روستایی وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، دکتر سید ابوالفضل رضوی در جلسه حمایت از اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری استان لرستان، اظهار کرد: روستاها واحد تولیدی بوده و فرآورده‌های متنوعی دارند؛ این جوامع مانند کارخانه‌ها تنها یک محصول تولید نمی‌کنند.

وی عنوان کرد: اگر همانگونه که نفت را خام نفروخته و تبدیل به فرآورده و صنایع پتروشیمی می‌کنیم تولیدات روستاها را مدیریت می‌کردیم وضعیت آنها اینطور نبود.

رضوی اظهار کرد: روستاها از همان ابتدا در برنامه‌ریزی دیده نشدند و شاخص‌های ما مرکزگرایی، آب‌گریزی، کوچک‌گریزی و بزرگ‌گرایی بود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور تصریح کرد: نه تنها به روستاها توجه نشد بلکه شهرها نیز به روستاهای بزرگ تبدیل شدند.

وی با بیان اینکه عدالت آموزشی بین جوامع شهری و روستایی وجود ندارد، گفت: همچنین روستا به عنوان واحد تولیدی دیده نشده است.

رضوی بیان کرد: مقام ملی مطلبی می‌گوید و ابلاغیه‌ای دارد که باید شما در استان بررسی کنید که اشکالات این دستور کجاست و در راستای حل آنها اقدام کنید.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به تسهیلات تخصیص داده شده به استان‌ها در رابطه با اشتغال روستاییان گفت: اگر تا آخر دی اقدامات هر استان نتواند منجر به عقد قرارداد ۴۰ میلیارد تومان با بانک شود، مبلغ مابقی به استانی که توانسته بیشتر کار کند می‌رود.

وی با بیان اینکه ابتدا به هر استان ۲۵ درصد سهم پرداخت می‌شود، گفت: نمی‌خواستیم شاهد افزایش نقدینگی باشیم و از طرفی بین استان‌ها برای جذب بیشتر رقابت ایجاد می‌شود.

رضوی به لزوم رفتن به سمت پروژه‌های ابتکاری تاکید کرد و گفت: باید طرح‌هایی که ارزش افزوده بالایی دارند را مدنظر قرار داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید