اتاق بازرگانی با نظر واحد در جلسات حضور پیدا کند

    کد خبر :198085

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران گفت: با توجه به ارتباطاتی که اتاق بازرگانی ایران با نمایندگان مجلس دارد، کمیسیون صنایع اتاق ایران می تواند نظرات صنعتگران را به نمایندگان مجلس منتقل کند.

ابوالفضل روغنی گلپایگانی در نشست مشترک کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران و اصفهان که در اتاق اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در اتاق بازرگانی به دنبال این هستیم که نقش و تاثیر نرخ ارز بر صنعت ایران را بررسی کنیم.

وی افزود: از کارشناسان متعدد دعوت شد تا تمام نظرات آنها جمع آوری و در صحن اتاق بازرگانی مطرح شود. نظرات در اتاق یکی شود و در نهایت اتاق نظر قاطع خود را بگوید و به عددی برای نرخ ارز برسیم و به گوش مسئولان کشوری برسانیم.

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: با توجه به ارتباطاتی که اتاق بازرگانی ایران با نمایندگان مجلس دارد، کمیسیون صنایع اتاق ایران می تواند نظرات صنعتگران را به نمایندگان مجلس منتقل کند.

روغنی با بیان اینکه اتاق بازرگانی با نظر واحد و قاطع در جلسات حضور پیدا می کند، خاطرنشان کرد: چون ذینفعان متعدد در هر کدام از مباحث اقتصادی و صنعتی وجود دارد با برگزاری چنین نشست ها و شوراهایی می توان نظرات را شنید و به جمع بندی رسید و با یک حرف قاطع این موضوعات از مسئولان کشوری مطالبه کرد.

بانک مرکزی نیاز به استقلال دارد

به گزارش ایسنا،هم چنین رییس کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: برای یکسان سازی نرخ ارز نیاز به استقلال بانک مرکزی احساس می شود، اما در حال حاضر بانک مرکزی صرفا نقش یک بانک را ایفا می کند.

محمدرضا رجالی با بیان اینکه، 9 سال است در کشور موضوع مالیات بر ارزش افزوده جاری است، ادامه داد: این موضوع باعث سرمایه گریزی و کاهش اشتغال و افزایش بیکاری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: معافیت 10 ساله به اصناف داده شود و این معافیت به صورت 10 ساله فریز شود؛ به شرط اینکه صندوق پوز در واحدهای صنعتی قرار داده شود و همه چیز شفاف باشد با این راه درآمد دولت افزایش می یابد و واقعی خواهد شد.

رجالی ادامه داد: در صورتی که نرخ ارز با مدیریت درست به قیمت واقعی برسد، بسیاری از مشکلات این حوزه رفع خواهد شد. البته فقط نرخ ارز نیست و باید مشکلات مربوط به بهره وری نیز حل شود. در غیر این صورت میزان صادرات کالاها کاهش خواهد یافت و از بازارهای صادراتی عقب خواهیم ماند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید