امدادگران در جست‌وجوی مفقودشدگانِ حادثه رانش‌زمین در کالیفرنیا

  • حوادث
  • جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ ۱۳:۱۱
    کد خبر :198052

صدها نفر از نیروهای امداد و نجات در جنوب ایالت کالیفرنیای آمریکا در مناطقی که بر اثر رانش زمین آسیب دیده به جست‌وجوی هشت نفر از مفقودشدگان مشغولند و تاکنون مرگ ١٧ تن بر اثر این حادثه طبیعی تایید شده است.

به گزارش ایسنا، ماه گذشته آتش‌سوزی گسترده‌ای در بخش “سانتا باربارا” رخ داد و این ماه نیز بارش شدید باران، سبب به جاری شدن گل‌ولای از بالای تپه‌ها و کوه‌ها شد. از بین رفتن درختانی که آب باران را جذب می‌کنند، زمین را در برابر بارش سنگین آسیب پذیر می‌کند.

به جز آنها که کشته و ناپدید شده‌اند، ٢٨ نفر هم مجروح شده‌اند که ١٢ نفرشان هنوز در بیمارستان بستری هستند و حال چهار نفر وخیم است.

گل‌ولای رونده، ٥٩ خانه را نابود کرده و به ۴۴۶ واحد دیگر هم آسیب زده‌ است.

به گزارش بی‌بی‌سی،‌ برخی رسانه‌ها اعلام کردند که بنا به گفته رئیس بخش امداد و نجات لس آنجلس، همه علائم راهنمایی و رانندگی نابود شده‌اند و گذر از خیابان‌ها ممکن نیست.

مقام‌های مسئول در دولت فدرال می‌گوید: احتمال سیل تا پنج سال بعد از آتش سوزی‌های بزرگ وجود دارد.

گارد ساحلی آمریکا با فرستادن کشتی هوایی به این منطقه در کار کمک رسانی به مردم کمک می‌کند. آنها از مردم خواسته‌اند تا هواپیماهای بی سرنشین را در این منطقه پرواز ندهند که خطرآفرین است.

سال ۲۰۱۷ میلادی در آمریکا به عنوان سومین سال گرم در تاریخ این کشور ثبت شده است. بلایای طبیعی در این سال ۳۰۶ میلیارد دلار صدمه وارد کردند که عددی بی‌سابقه است. بنابر این گزارش کالیفرنیا به تازگی از پنج سال خشکی بیرون آمده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید