شکایت نیویورک سیتی از پنج غول نفتی

    کد خبر :197957

پنج شرکت اکتشاف، تولید و پالایش نفت به دلیل نقشی که در گرمایش زمین داشته اند، با شکایتهایی در شهر نیویورک مواجه هستند.

بیل دبلاسیو، شهردار نیویورک اظهار کرده که این شکایت، تلاشی برای بازیابی منابع مالی است که این شهر برای مقابله با اثرات تغییرات جوی در سالهای اخیر هزینه کرده است. در شکایتنامه اولیه از شرکتهای بی پی، شورون، کونوکوفیلیپس، اکسون موبیل و رویال داچ شل نام برده شده است.

طبق گزارش وب سایت اولاندو سنتینل، نیویورک سیتی همچنین اخیرا طرحهایی را برای کنار کشیدن صندوقهای بازنشستگی خود از سرمایه گذاری در بخش سوخت فسیلی اعلام کرده است.

از زمانی که دیوید پاترسون، فرماندار پیشین در نیویورک ممنوعیت موقتی فرکینگ (فناوری پیشرفته برای استخراج انرژی) را در سال ۲۰۱۰ اعلام کرد، این ایالت به نماد حرکت به سوی انرژی تجدیدپذیر تبدیل شد.

اندرو کومو، جانشین پاترسون فرکینگ را به طور قطعی در سال ۲۰۱۴ ممنوع کرد و در سال ۲۰۱۶ مانع ساخت خط لوله کانستیتوشن شد که قرار بود گاز طبیعی را از پنسیلوانیا به نیویورک و نیوانگلاند منتقل کند.

به گزارش ایسنا، تولید گاز طبیعی در نیویورک در فاصله سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ به میزان ۵۰ درصد کاهش یافت و به کاهش مشاغل، کاهش حق امتیاز برای زمین داران و درآمد کمتر دولتهای محلی منجر شد.

طبق آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ایالت نیویورک در حال حاضر عمده انرژی مورد نیاز خود را از نیروگاههای گازسوز دریافت می کند. در حالیکه سهم نیروگاههای نفتی ناچیز است، انرژی هسته ای دومین منبع بزرگ تولید نیرو در این ایالت است و پس از آن برق آبی قرار دارد. منابع تجدیدپذیر هنوز سهم اندکی در سبد انرژی نیویورک دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید