زمان تصمیم گیری آمریکا در مورد برجام اعلام شد

    کد خبر :197761

وزیرخارجه آمریکا می گوید بعد از ظهر پنج شنبه (به وقت محلی) در دفتر ترامپ جلسه دارند و درباره برجام تصمیم گیری می کنند.

رکس تیلرسون پیش از مذاکره با «اینه اریکسن سورید» وزیر خارجه نروژ این مطلب را در پاسخ به سوالی درباره برجام مطرح کرد.

برجام، برنامه جامع اقدام مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 است که در سال 2015 درباره مسایل هسته ای ایران به توافق رسید.

پس از آن، کنگره آمریکا با تصویب قانونی در همان سال، رئیس جمهوری کشورش را موظف کرد هر 90 روز درباره تایید یا عدم تایید پایبندی ایران به تعهدات برجامی خود، گزارش مستندی به کنگره اعلام کند.

بر این اساس، در صورتی که رئیس جمهوری آمریکا اجرای این تعهدات از سوی ایران را تایید نکند، کنگره 60 روز فرصت خواهد داشت تا درباره بازگشت تحریم هایی که به موجب این توافق، تعلیق شده اند، تصمیم گیری کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ضد برجام آمریکا در 12 اکتبر 2017، پایبندی ایران را بنا به اتهامات واهی تایید نکرد اما کنگره آمریکا نیز در 60 روز فرصت خود، تصمیمی نگرفت و به این ترتیب توپ برجام دوباره به زمین ترامپ افتاد.

حال با اتمام 90 روز دیگر، قرار است ترامپ روز جمعه در این باره اظهار نظر کند.

به گزارش ایرنا:رکس تیلرسون همچنین درباره موضوعات گفت و گو با وزیرخارجه نروژ اظهار کرد: تلاش برای مبارزه با تروریسم، داعش و ارسال پیام روشن به کره شمالی از محورهای این گفت و گو خواهد بود.

وزیر خارجه نروژ به همراه ارنا سولبرگ نخست وزیر این کشور در واشنگتن به سر می برد. سولبرگ روز گذشته با دونالد ترامپ دیدار کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید