کتاب داعش در ترکیه مجوز چاپ گرفت!

    کد خبر :19734

کتابی که در آن جنایت‌های گروه تروریستی داعش را به «جهاد» تعبیر کرده است، در ترکیه مجوز چاپ گرفت.

به گزارش بازتاب به نقل از السومریه‌نیوز، در میان سکوت دولت ترکیه کتابی که در آن جنایت‌ها و اقدام‌های تروریستی گروه داعش را به عنوان جهاد معرفی کرده است، در استانبول مجوز چاپ گرفت.

موسسه انتشاراتی «استپ» که این کتاب را به چاپ رسانده، مدعی شده است که این کتاب مربوط به القاعده است و هیچ ارتباطی با گروه تروریستی داعش ندارد.

پیش از این نیز نیروهای ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضد داعش اعلام کردند که چند نسخه کتاب «سربازان جهاد در راه شهادت» را در یک عملیات اطلاعاتی-امنیتی در شهر «الطبقه» سوریه و در محل حضور اعضای گروه تروریست داعش یافته‌اند.

کتاب مذکور در منطقه اسکودارو فاتح در شهر استانبول کشف شده و دو موسسه انتشاراتی «کورسل کتاب» و « استپ» این کتاب را در منطقه «باغچیلار» به چاپ رسانده بودند.

یک مجله‌ ترکیه‌ای اعلام کرده است که در این کتاب اقدام‌های تروریستی وجنایات گروه تروریستی داعش در سوریه، عراق و افغانستان به عنوان جهاد معرفی شده است.

پیش‌تر نیز موسسه انتشاراتی کورسل کتاب، برخی کتب دیگر در خصوص سازمان تروریستی القاعده و گروه تروریستی داعش با عناوین «جهاد و رفع ابهامات»، «پیام‌های علم و جهاد»، «اخلاق مجاهد» و «کسی که وارد زندان می‌شود، راهش به سوی خداوند است» را نیز منتشر کرده بود.

یکی از مسئولان موسسه انتشاراتی «کورسل» نیز اعلام کرده بود که روند چاپ این کتاب کاملا قانونی بوده و مقام‌های رسمی ترکیه مجوز چاپ آن را صادر کرده بودند.

وی گفت: «دو مسئول امنیتی به مرکز انتشارات آمده و در خصوص ۱۸ کتاب منتشر شده نیز تحقیق کردند. آن‌ها پس از این که اطمینان حاصل کردند که این کتاب در خصوص سازمان القاعده است و به داعش مربوط نمی‌شود، قانع شده و از این جا رفتند».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید