نگاه نزدیک به فراری 250GT النا ۱۹۵۷؛ گنجینه‌ای فراموش شده

  • خودرو
  • پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ ۱۱:۴۹
    کد خبر :197197

فراری GT250 النا یکی از کمیاب‌ترین محصولات فراری است که از آن تنها به تعداد ۵۰ دستگاه تولید شده است. در ادامه نگاهی به این خودروی مدل ۱۹۵۷ و مشخصات آن خواهیم داشت.

فراری 250GT مطمئنا یکی از نادرترین و کمیاب‌ترین محصولات فراری است که تاکنون تولید شده است. حال فرض کنید رانندگی با یکی از این خودروها که برای ۴۰ سال در گاراژ پارک شده باشد تا چه اندازه می‌تواند تجربه‌ای ناب و هیجان انگیز باشد. این دقیقا اتفاقی است که در یکی از جدیدترین قسمت‌های برنامه‌ی Hagerty اتفاق افتاده است که این برنامه در یوتیوب منتشر می‌شود.

تام کاتر مجری این برنامه با همکاری مالک فعلی این خودرو اقدام به برداشتن کاور این فراری زیبا می‌کند. مدلی که در این کلیپ مشاهده می‌کنید یک خودروی دست نخورده و بسیار سالم متعلق به سال ۱۹۵۷ است و تقریبا یک دهه است که در یک گاراژ در آمریکا نگهداری می‌شود. این خودرو در اوایل دهه‌ی ۱۹۷۰ میلادی از کشور سوئد به آمریکا صادر شده و در آن زمان به قیمت ۸ هزار و ۵۰۰ دلار به فروش رفته است. همچنین خودروی مورد بحث کارکرد بسیار پایینی دارد و همین موضوع سبب شده تا تمامی قطعات آن به جز چراغ‌های مه شکن اصلی باقی بمانند.

فراری GT Ellena برای نخستین بار در سال ۱۹۵۷ معرفی شد و در حقیقت نسخه‌ای خاص و ویژه از فراری 250GT است. از این خودرو تنها به تعداد ۵۰ دستگاه تولید شد و ظاهر آن‌ها با مدل استاندارد ۲۵۰ تفاوت‌هایی دارد ضمن اینکه بخش فنی و عملکرد این خودرو نیز بهبود جزئی را تجربه کرده است. خودروی مورد نظر ما در این مطلب اتومبیل شماره‌ی ۲۳ از این ۵۰ دستگاه است.

از تغییرات مدل النا در مقایسه با نسخه‌ی استاندارد می‌توان به ارتفاع بیشتر سقف اشاره کرد که فضای سر بیشتری را برای سرنشینان فراهم کرده است. نغییرات فنی نیز شامل استفاده از جعبه دنده‌ی ۴ سرعته‌ی دستی، ترمزهای قوی‌تر، سیستم فرمان ساخت ZF و تقسیم کننده‌ی تکی موتور اشاره کرد. سایر بخش های فنی این خودرو نیز بیشتر با مدل 250GT توردوفرانس شباهت دارد تا فراری 250GT مسابقه‌ای.

به گزارش زومیت در زیر کاپوت فراری ۲۵۰ GT النا یک پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر وی شکل به حجم ۳ لیتر به چشم می‌خورد که می‌تواند ۲۴۰ اسب بخار قدرت را تولید کند. با چنین پیشرانه‌ای فراری النا می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۵۲ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

مالک این فراری نیز گفته است که برنامه‌ای برای بازسازی این خودرو ندارد و بخش‌های همانند سپرهای کرومی خاص این مدل و کاپوت آن بدون تغییر و دست نخورده باقی خواهند ماند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید