آلودگی رودخانه بشار تهدیدی برای رود کارون است؟

    کد خبر :196993

هاشمی با بیان اینکه آلودگی رودخانه بشار به رود کارون نمی رسد، ادامه داد: آلودگی تا حدی نیست که رود کارون را تهدید کند و خود پالایندگی رودخانه باعث رفع آلودگی می شود.

سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آلودگی رودخانه بشار که سرشاخه اصلی رودکارون است، اظهار کرد: رودخانه بشار یکی از سرشاخه های رود کارون و یکی از رودخانه های حساس کشور است .

وی افزود: وجود چندین شهرک صنعتی در کنار رودخانه بشار و ورود فاضلاب بیمارستان امام سجاد(ع) شهر یاسوج ازعوامل اصلی آلودگی رودخانه بشاربه حساب می آید.

هاشمی گفت: محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد به این مرکز درمانی اخطارهایی داده است اما با وجود احضار به مراجع قضایی و نمونه برداری کارشناسان از رودخانه، رأی به نفع مرکز درمانی صادر شد،

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست با مشاهده آلودگی رودخانه به فاضلاب بیمارستان، علاوه بر اخطار مجدد، این مرکز درمانی را به مراجعه قضایی معرفی کرده است.

وی با بیان اینکه آلودگی رودخانه بشار به رود کارون نمی رسد، ادامه داد: آلودگی تا حدی نیست که رود کارون را تهدید کند و خود پالایندگی رودخانه باعث رفع آلودگی می شود.

به گزارش مهر:مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:دریاچه «کوه گل» در منطقه حفاظت شده دنای شرقی است و خشکسالی های چند سال اخیر این دریاچه را تهدید می کند.

وی افزود:وجود پسماندها در اطراف رودخانه «کوه گل» به علت گردشگر پذیر بودن این منطقه یکی از عوامل آلودگی محیطی این رودخانه است که محیط زیست استان به این موضوع ورود و تذکرهای لازم را داده است .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید