واکنش سخنگوی وزارت خارجه به قطعنامه مداخله‌جویانه مجلس نمایندگان آمریکا

    کد خبر :196910

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تصویب قطعنامه مداخله جویانه مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا پیرامون برخی اغتشاشات در ایران با محکومیت شدید این قطعنامه، گفت: مصوبه مداخله‌جویانه کنگره آمریکا موضوعی مردود، امری کاملا مذموم و غیرقابل پذیرش است.
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امورخارجه با اشاره به رویه نابخردانه، بدور از منطق و خلاف موازین و قوانین بین المللی دولت آمریکا برای دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، گفت: اقداماتی مانند تصویب این قطعنامه و اظهارات و تحرکات خصمانه دولت آن کشور علیه ملت رشید ایران که از ماهیت زیاده خواهی و خوی سلطه‌طلبی حاکمان آمریکا ناشی می‌شود، همواره و همیشه برای مردم خردمند ایران شناخته شده و بی‌شک سیاستی شکست خورده است.

به گزارش ایسنا قاسمی خاطر نشان کرد: این‌گونه قطعنامه‌های تکراری، نمایشی و سیاسی مؤید ماهیت رژیم مداخله‌گر آمریکاست که در دهه‌های گذشته، ملت بزرگ ایران بارها شاهد آن بوده است. دولت آمریکا از سویی در حرکتی مزورانه و با سردادن شعارهای سراپا دروغ مدعی حمایت از مردم ایران زمین می‌شود و از سویی دیگر با اعمال تحریم‌های ظالمانه، ممنوع ساختن ورود شهروندان ایرانی به آن کشور و دیگر رفتارهای بدخواهانه، ملت متمدن ایران را مورد شماتت قرار می‌دهد. اما بار دیگر مقامات ایالات متحده آمریکا باید بیاموزند که ملت همیشه سرفراز ایران این نوع سیاست‌ها و استانداردهای دوگانه و خصمانه علیه کشور خود را از سوی آن کشور به دقت زیر نظر داشته و در صورت لزوم و در زمان مقتضی پاسخ مناسبی به اینگونه بی‌تدبیری‌ها خواهد داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید