مشترکان پر مصرف آبی جریمه می‌شوند تا کار به جیره‌بندی آب نرسد

    کد خبر :196772

قائم‌مقام وزیر نیرو گفت: جریمه و قطعی آب در انتظار مشترکانی است که بدون توجه به اخطارها همچنان مصرف کننده بی‌رویه آب هستند.

به گزارش تسنیم، ستار محمودی درباره چگونگی برخورد با مشترکان پرمصرف گفت: برنامه وزارت نیرو در مرحله نخست اطلاع رسانی و ارشادی است اما چنانچه مشترکان پرمصرف به اخطارها توجه نکنند، جریمه و قطع آب در انتظار آنان خواهد بود.

وی با بیان اینکه نزولات جوّی به‌نسبت فصل تاخیر دارد و نسبت به پارسال هم کمتر شده است، افزود: بارندگی‌ها نسبت به میانگین سالها 17 درصد و روان‌آبها نیز 40 درصد کمتر است.

وی گفت:‌ کمبود نزولات آسمانی و روان‌آبها در برخی کلان‌شهرها به‌ویژه تهران وضع حادتری دارد.

قائم‌مقام وزیر نیرو منطقی‌ترین شیوه برای قرار نگرفتن در تنگنای آبی را مدیریت بهینه منابع موجود دانست و افزود: وزارت نیرو از دو راه درپی مدیریت بهینه منابع موجود است.

وی کاهش فشار را در ساعاتی که مصرف آب کمتر است یکی از این راهها دانست و گفت: اصلاح و تغییر برخی خطوط انتقال آب و اتصال شبکه آبرسانی شرق به غرب تهران از دیگر اقدامات وزارت نیرو برای مدیریت شرایط کنونی است.

محمودی با بیان اینکه کم‌آبی و کم‌فشار بودن آب در مناطق، دو مقوله جدای از یکدیگر است، اظهار داشت: اگر منطقه‌ای به‌مدت طولانی کم‌فشار باشد به‌معنی آن است که با کم‌آبی مواجه شده است.

قائم‌مقام وزیر نیرو با بیان “به‌رغم کاهش نزولات و کمبود منابع آبی با افزایش مصرف نسبت به مدت مشابه سالهای گذشته مواجه هستیم” بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب تاکید کرد.

وی افزود: با وجود خنک شدن هوا مصرف آب همچنان بالاست و برای گذر از شرایط نامطلوب کنونی باید مصرف بهینه آب جدی گرفته شود.

محمودی گفت: اگرچه وزارت نیرو ‌تمهیداتی اندیشیده است اما برای پیشگیری از مشکلات ناشی از کم‌آبی صرفه‌جویی شهروندان لازم است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید