حبیبی: در بازی رسمی باید با ذهنیت برنده برابر قطر قرار بگیریم/ ازبکستان را هم نباید دست‌کم گرفت

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ ۱۱:۵۶
    کد خبر :196370

مربی تیم ملی هندبال ایران گفت: اگر با ذهنیت تیم برنده در بازی رسمی برابر قطر قرار بگیریم حرف‌هایی برای گفتن خواهیم داشت.

علیرضا حبیبی درمورد شرایط تیم ملی هندبال ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: در ابتدای کار یک اردوی 12 روزه در اسلوونی داشتیم و در یک کمپ ورزشی مستقر بودیم. در این مدت تمرینات خوبی در دو نوبت صبح و عصر با حضور 17 بازیکن برگزار کردیم. ندری و صادقی و بربط نتوانستند در جمع ملی‌پوشان حضور پیدا کنند. دو دیدار تدارکاتی هم با نایب قهرمان لیگ اسلوونی و تیم ملی اسلوونی که مدال برنز مسابقات جهانی 2017 را کسب کرده بود برگزار کردیم. در دو بازی اسلوونی از حضور تمام بازیکنان استفاده شد و عملکرد خوبی هم داشتیم.

وی ادامه داد: پس از آن به قطر آمدیم و بازهم در دو نوبت صبح و عصر تمرین کردیم. آن سه بازیکن که در اسلوونی غایب بودند به جمع تیم اضافه شدند. در قطر با تیم‌های عمان و تیم ملی کشور میزبان قرار گرفتیم. عمان از وجود یک مربی مصری استفاده می‌کند که توانستیم با اختلاف 8 گل آنها را شکست دهیم. پس از آن هم برابر قطر، نایب قهرمان جهان قرار گرفتیم؛ آنها چندین سال است که با ویرا، مربی فرانسوی خود کار می‌کنند و ترکیب نسبتاً ثابتی داشتند. ضمن اینکه آنها امسال چند بازیکن از کوبا و کشورهای دیگر را هم در اختیار گرفته‌اند.

مربی تیم ملی هندبال ایران با بیان اینکه بازی خوبی را برابر قطر انجام دادیم، خاطرنشان کرد: در ابتدای کار شاید بازیکنان فکر می‌کردند که نمی‌توانند قطر را شکست دهند و استرس خاصی داشتند. در نیمه اول اشتباهات زیادی داشتیم، اما در نیمه دوم شرایط بهتر شد. کادر فنی تلاش کرد از حضور تمام بازیکنان استفاده کند، چون بازی تدارکاتی بود و نتیجه نهایی اهمیت چندانی نداشت. به هر حال با اختلاف 5 گل بازنده شدیم، البته به علیرضا موسوی و محسن باباصفری در این بازی استراحت داده شد. امروز هم برابر الجزایر قرار می‌گیریم که توانسته بود عمان را شکست دهد.

حبیبی عنوان کرد: شرایط و حساسیت بازی‌های رسمی نسبت به بازی‌های دوستانه متفاوت است و فکر می‌کنم اگر ما بتوانیم با ذهنیت تیم برنده در رقابت‌های رسمی برابر قطر قرار بگیریم، حرف‌هایی برای گفتن خواهیم داشت. به هرحال در اولویت ما این است که در جمع 4 تیم برتر آسیا قرار بگیریم و سهیمه جهانی را به دست بیاوریم. تمام تیم‌هایی که در مسابقات قهرمانی آسیا حضور پیدا می‌کنند با برنامه می‌آیند؛ حتی ازبکستانی که بجای عراق در گروه ایران قرار گرفته را هم نباید دست کم گرفت.

به گزارش فارس ، وی افزود: کره‌جنوبی، قطر، بحرین، عربستان، ژاپن از حریفان اصلی و سخت ما هستند. به خوبی می‌دانیم که کار سختی پیش‌رو داریم و تلاش می‌کنیم قدم به قدم جلو برویم. هدف اول کسب سهمیه جهانی است و پس از آن به کسب مدال فکر می‌کنیم. ماچک شناخت کاملی از بازیکنان ایران و آسیا دارد، چون مدت‌ها در قاره‌کهن کار کرده است. بازیکنان ایران پس از تعطیلی بلند مدت تیم ملی در ادوار گذشته در همین مدت کوتاه دور هم جمع شدند. با توجه به اینکه زمان کمی برای هماهنگی بین بازیکنان داریم باید با فشردگی خاصی برنامه‌ریزی کنیم و امیدوارم زودتر بازیکنان به هماهنگی برسند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید