خودروهای نسل آینده از مغز سرنشینان فرمان می گیرند

    کد خبر :196338

یک شرکت خودروسازی سخت افزاری ابداع کرده که با استفاده از الگوریتمی پیچیده قادر به دریافت و درک سیگنال های مغز انسان و استفاده از آن برای هدایت بهینه خودروهای خودران است.

به گزارش بازتاب به نقل از اسین ایج، امروزه شرکت های خودروسازی جهان برای ابداع فناوری های پیشرفته کنترل و هدایت خودروهای خودران رقابت نزدیکی دارند و حالا نیسان قصد دارد برای بهینه سازی روند تصمیم گیری این خودروها از مغز انسان کمک بگیرد.

از فناوری مذکور که «نیسان برین» یا مغز نیسان نام گرفته در نمایشگاه سی ای اس ۲۰۱۸ رونمایی شد. این فناوری در مرکز تحقیقاتی این شرکت در ژاپن ابداع شده و از آن برای درک سیگنال های مغز و انتقال آن به سیستم هدایت خودرو در عرض کمتر از ۰.۵ ثانیه استفاده می شود.

محققان نیسان معتقدند ذهن انسان در شرایطی مانند ترافیک های سنگین و راه بندان بهتر از سیستم های سخت افزاری فکر می کند و راه حل های مناسب تری می یابد و لذا برای انجام حرکت بعدی خودرو بهتر است از آنها استفاده شود.

همچنین وقتی خودرو قادر به درک افکار انسان باشد، می تواند شرایط حرکتی خود را تغییر دهد. به عنوان مثال اگر سرنشینان نگران سرعت خودرو باشند یا احساس کنند به هر علت در خودرو راحت نیستند، این اطلاعات از مغز آنها به اتومبیل منتقل می شود و سیستم تصمیماتی را برای بهبود شرایط اتخاذ می کند.

هنوز مشخص نیست نیسان در چه زمانی عملا از این فناوری در خودروهای تولیدی خود استفاده می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید