حقیقتی که اگر می‌ دانستید دیگر به کنترل تلویزیون دست نمی زدید

    کد خبر :196320

وقتی به نقاط جرم گرفته ی خانه ی خود فکر می کنیم، مکان هایی مانند حمام یا آشپزخانه است که به ذهن خطور می کند. اما در حقیقت متهم اصلی انباشت آلودگی در اتاقی پنهان شده است که به تماشای تلویزیون می نشینید.

درست حدس زدید، کنترل تلویزیون شما احتمالا مرکز اصلی آلودگی است. احتمال زیادی وجود دارد که این وسیله در طول روز در تماس با دستان افراد مختلفی قرار گیرد. دستگاه کنترل روی زمین می افتد، روی کاناپه جا به جا می شود و گرد و غبار پشت تلویزیون را در خود جمع می کند. علاوه بر این اگر هنگام تماشای تلویزیون مشغول خوردن باشید دستگاه کنترل با دست های آلوده و چسبناک شما در تماس قرار می گیرد. مشمئز کننده ‌تر آنکه در نظر بگیرید شاید کسی روی آن عطسه کرده، دست های نیمه تمیز خود را به آن زده، یا روی آن پا گذاشته باشد… حتما می توانید تصور کنید!

نکته ی دیگر آنکه این وسیله آلوده می‌شود اما اغلب تمیز نمی‌شود. به این فکر کنید که آخرین بار چه زمانی کنترل تلویزیون خود را تمیز کردید. اصلا تا به حال این کار را انجام داده‌اید؟ اگر انجام دادید احتمالا متوجه شده‌اید که تمیز کردن این وسیله به طور کامل کار چندان آسانی نیست. دستگاه کنترل پر از سوراخ ها و شکاف های کوچک در اطراف کلیدها است که تمیز کردن آن ها را دشوار می سازد. همه ی این حقایق مشمئز کننده را کنار هم بگذارید؛ طبق تحقیقات دانشگاه ایالت ویرجینیای امریکا، تنها با فشار یک کلید کافی است تا از یک کنترل آلوده به سرما خوردگی مبتلا شوید.

در نظر داشته باشید که این دستگاه دقیقا در خانه ی شما است. وقتی به مسافرت می ‌روید در استفاده از کنترل تلویزیون می بایست حتی بیشتر محتاط باشید چرا که آلوده ترین وسیله در اتاق هتل است. شما از عادات بهداشتی مسافران قبلی هتل چیزی نمی دانید و احتمالا مایل نیستید به شیوه ی دشواری مثل بیمار شدن از این موضوع مطلع شوید.

پیش از آنکه وحشت زده شوید باید بدانید که به هر حال این مشکل احتمالا غیر قابل حل نیست. برای تمیز‌ کردن آن می توانید از یک قطره مایع ظرفشویی روی یک دستمال نخی نمدار یا دستمال های ضد عفونی کننده استفاده کنید. در مورد هتل ها هم احتمالا می توانید از تماس با کنترل تلویزیون خودداری کنید و بیشتر از سفرتان لذت ببرید.

منبع:روزیاتو

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید