آقای روحانی! از فضای مجازی پاسداری کنید

    کد خبر :196316

این که روحانی حرف می زند و مردم را در جریان رویدادها می گذارد، بسیار خوب است و باید با صراحت بیشتری نیز همراه باشد ولی مردم از رییس جمهور فقط حرف نمی‌خواهند.

مصطفی داننده- « دسترسی مردم به فضای مجازی نباید دائمی قطع باشد. تو راحت خوابیدی 40 میلیون نفر گرفتار بودند، 100هزار نفر شغل شان را از دست دادند. از هر فناوری عده ای سوء استفاده می کنند؛ نمی توان فناوری و بهره مندی مردم از آن را مسدود کرد.»

جملات بالا بخشی از سخنرانی اخیر رییس جمهور روحانی درباره فیلتر شدن تلگرام بود. نطق روحانی البته برای یک انتخابات دیگر کافی بود. یعنی اگر این سخنان را در یک میتینگ انتخاباتی به زبان می‌آورد قطعا سیل رای بود که به سمت «شیخ دیپلمات» روانه می‌شد.

این که روحانی حرف می زند و مردم را در جریان رویدادها می گذارد، بسیار خوب است و باید با صراحت بیشتری نیز همراه باشد ولی مردم از رییس جمهور فقط حرف نمی‌خواهند. تقریبا همه ما می‌دانیم روحانی مدافع سرسخت آزادی فضای مجازی است. رفتار او در چهار سال گذشته به خوبی حکایت از این معنا دارد و اگر پافشاری های شخص او نبود، نمی توانستیم در چهار سال است بدون دغدغه در فضای مجازی فعالیت می‌کنیم.

این فضا حالا درگیر فیلترینگ بزرگ ترین شبکه اجتماعی مردم ایران شده است. مردم برای دسترسی به تلگرام احتیاج به فیلتر شکن دارند. همانطور که خود روحانی اشاره کرد 100 هزار نفر شغل خود را از دست داده‌اند و بسیاری دیگر در معرض از دست دادن شغل خود هستند.

حدود 40 میلیون ایرانی با تلگرام سرکار دارند و پیگیر آینده آن هستند. بسیاری از مردم مقاومت کرده‌اند و همچنان تنها و تنها از تلگرام استفاده می‌کنند و راهی پیام رسان‌های داخلی و خارجی نشده‌اند. این نشان از اهمیت تلگرام برای مردم است.

اگر فراموش نکرده باشید، وقتی پیام رسان وایبر برای مدتی دچار مشکل شد مردم به سرعت به سمت تلگرام حرکت کردند. حالا اما مردم حاضر هستند از فیلتر شکن استفاده کنند و سختی کند شدن اینترنت را به جان بخرند اما به سراغ پیام رسان‌های دیگر نروند. علت نیز کاملاً مشخص است: تلگرام بخشی از زندگی مردم شده است.

امروز مردم از روحانی سخنرانی نمی‌خواهند. مردم از رییس جمهوری که در فضای پرالتهاب اردیبهشت 96 به او رای دادند می‌خواهند فضای مجازی را برای آنها نگه دارد.

به گزارش عصر ایران فلیتر نشدن شبکه‌های اجتماعی در کنار برجام مهم‌ترین دستاورد روحانی در چهار سال گذشته بود پس نباید اجازه داد این دستاورد به راحتی از دست برود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید