وزارت بهداشت فقط به درمان دندان ها فکر می کند

    کد خبر :196203

رئیس دوازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران گفت: تا امروز برنامه پیشگیری در سلامت دهان و دندان از سوی وزارت بهداشت ندیده ایم که ارائه بشود.

دکتر لیلا عطائی صبح چهارشنبه در حاشیه برگزاری دوازدهمین کنگره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران در مرکز همایش های برج میلاد اظهارداشت: مخاطب ما در انجمن دندانپزشکان عمومی ایران همکاران دندانپزشک هستند که بتوانیم به امر پیشگیری از خرابی دندان ها در جامعه کمک کنیم.

وی از ضرورت ترویج فرهنگ پیشگیری در سلامت دهان و دندان از طریق رسانه ها تاکید کرد و افزود: می بایست فرهنگ مردم در بحث پیشگیری برای داشتن دندان های سالم روز به روز در جامعه نهادینه تر شود تا بتوانیم دندان های سالم تری داشته باشیم.

رئیس کنگره دندانپزشکان عمومی ایران با انتقاد از اینکه وزارت بهداشت فقط به فکر درمان در دندان پزشکی است، گفت: تا امروز برنامه ای از این وزارتخانه در موضوع پیشگیری در سلامت دهان و دندان ندیده ایم.

عطائی همچنین با انتقاد از اینکه بحث زیبایی دندان در قالب درمان به مردم ارائه می شود، افزود: متاسفانه سیستم های مشاوره ای وزارت بهداشت فقط با حضور دندانپزشکان متخصص تعریف شده است که آنها نیز کار درمانی انجام می دهند و موضوع پیشگیری در اولویت برنامه های آنها قرار ندارد.

به گزارش مهر، وی گفت: انجمن دندانپزشکای عمومی ایران به وزارت بهداشت پیشنهاد داده از دندانپزشکان جامع نگر در بحث مشاوره های سلامت دهان و دندان استفاده کند که امیدواریم با این کار وضعیت سلامت دندان های ایرانی ها روز به روز بهتر شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید