میرسلیم: ‎نتیجه برجام به نفع جامعه جهانی است

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ ۱۶:۲۹
    کد خبر :195853

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، برجام را توافق مهم بین المللی دانست و گفت: نتیجه این توافق، از لحاظ سیاسی به نفع جامعه جهانی است.

‎مصطفی میرسلیم روز سه شنبه در حاشیه نخستین کنگره بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در سالن اجلاس سران درجمع خبرنگاران درباره برجام افزود: برجام یکی از توافقات بین المللی و مهم منعقد شده در دوران اخیر است.
‎وی با ابراز امیدواری نسبت به پایبند بودن کشورهای طرف توافق نسبت به برجام، گفت: امیدوارم این قرارداد به هم نخورد، هرچند از ابتدا معلوم بود آمریکایی ها به محترم شمردن توافقاتی که با ایران انجام می دهند، اعتقاد ندارند.
‎عضو هیات موتلفه اسلامی با بیان اینکه آمریکایی ها همواره بهانه های مختلف را مطرح کردند و هنوز هم مطرح می کنند، اظهار کرد: هدف اصلی آنان تضعیف ایران است و به فکر صلح و عدالت جهانی نیستند.
‎وی افزود: اگر این توافق محترم شمرده نشود آن کشوری که ضرر می کند ایران نیست، مسلما خود آمریکایی ها بیشتر متضرر می شوند.
میرسلیم همچنین در پاسخ به این پرسش که اگر آیت الله هاشمی در قید حیات بود در اغتشاشات اخیر چگونه عمل می کرد، گفت: بزرگانی مانند بهشتی، رجایی و رفسنجانی در انقلاب سهیم بودند؛ قطعا وجودشان در همه حال مفید بود.
‎وی ادامه داد: تاثیر این افراد اثر فردی و شخصی نبود، چراکه بینش انقلابی داشتند و در بین مردم و برای انسجام بخشیدن به مردم مثمرثمر بودند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه وجود آیت الله هاشمی در شرایط کنونی قطعا اثربخش می بود، اظهار کرد: حضور ایشان می توانست هم در بهبود اوضاع داخلی و هم اوضاع منطقه اثرگذار باشد، هاشمی کسی بود که به همگرایی نیروهای مختلف در کشور اعتقاد داشت.
وی افزود: هاشمی به همه جریان هاب موجود، نگاه پدرانه داشت و سعی می کرد آنها را در جهت اعتلای کشور جمع کند و خدای نکرده به گونه ای اختلاف شکل نگیرد که کشور بابت آن صدمه بخورد.
به گزارش ایرنا، نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز، 19 دی ماه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، خانواده مرحوم هاشمی رفسنجانی، بیژن زنگنه وزیر نفت، محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید، سید محمود علوی وزیر اطلاعات، محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهوری، معصومه ابتکار معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده، علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و جمعی دیگر از مقامات و مسئولان کشوری و لشگری گشایش یافت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید