برلوسکنی: ایتالیا نمی‌تواند حوزه پولی یورو را ترک کند

    کد خبر :195818

سیلویا برلوسکنی، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا اعلام کرد این کشور نباید از حوزه پولی یورو خارج شود.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری رویترز، برلوسکونی گفت که حزب لیگ شمالی، از متحدان راست گرایش نیز بر این موضوع توافق کرده است که خروج از حوزه پولی یورو می‌تواند باعث بی ثباتی در اقتصاد کشور شود.

پیشتر متئو سالوینی، رهبر حزب لیگ شمالی اظهارات ضد و نقیضی درباره یورو گفته بود اما براساس اعلام برلوسکنی لیگ شمالی نیز در نهایت بر خارج نشدن از یورو توافق کرد.

برلوسکنی امیدوار است که با متحدان راست‌گرایش بتواند در انتخابات ماه مارس قدرت را به دست بگیرد.

وی ادامه داد: واحد پولی مشترک باید ادامه یابد. دیگر سالوینی از ایده اینکه باید از یورو خارج شد حمایت نمی‌کند. او درک کرده است که این مساله باعث بی‌ثباتی اقتصاد کشور ما می‌شود.

حزب راست میانه “فورزا” برلوسکنی، لیگ شمالی و حزب برادران ایتالیا به دنبال پیروزی در اتحادیه اروپا چهارم مارس هستند.

یکی از مسائل مهم در کمپین‌های انتخاباتی، مساله خروج از یورو است. ایتالیا در چهارم مارس شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی خواهد بود و انتظار می‌رود یک “پارلمان معلق” تشکیل شود و به بی‌ثباتی در این کشور که در معرض آسیب‌ها به عنوان سومین بدهکار بزرگ جهان و پتانسیل رشد ضعیف است، دامن بزند.

تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد بلوک راستگرا که شامل حزب “فورزا ایتالیا” متعلق به سیلویو برلوسکنی، نخست‌وزیر پیشین این کشور می‌شود بیشتر کرسی‌ها را در مارس به دست می‌آورد اما به اکثریت مطلق نمی‌رسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید