سفر نخست وزیر پیشین تایلند به لندن برای فرار از حبس

    کد خبر :195762

وزیر خارجه تایلند امروز (سه شنبه) گفت، نخست وزیر سابق این کشور که برای فرار از حبس به اتهام فساد مالی کشورش را ترک کرده، در لندن انگلیس است.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری رویترز، اظهارات وزیر امور خارجه تایلند پس از آن مطرح شد که دو تصویر که احتمال می‌رود یینگلاک شیناواترا، نخست وزیر سابق این کشور باشد، در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد.

وزیر خارجه تایلند در بانکوک به خبرنگاران گفت، یینگلاک در لندن است و مقام‌های تایلندی با همتایان انگلیسی خود تلاش می‌کنند تا محل دقیق وی را شناسایی کنند.

وی ادامه داد: ما این را از سپتامبر که او دیگر در انظار عمومی ظاهر نشد، می‌دانستیم. وزیر امور خارجه انگلیس به ما گفته بود که یینگلاک در لندن است. ما مکررا با مقام‌های لندن در ارتباط هستیم اما نتوانستیم او را بیابیم.

این مقام ارشد دولت تایلند درباره اینکه آیا بانکوک به دنبال استراداد شیناواترا است یا خیر، اظهارنظر نکرد. تایلند و انگلیس توافق استراداد دارند.

در یکی از این تصاویر که احتمالا شیناواترا است، زنی با کت قرمز رنگ نشان داده شده و در توضیح عکس هم آمده که این تصویر در فروشگاه “هارودز” در حومه لندن گرفته شده است. تصویر دیگر مربوط به مرکز خرید “وستفیلد” لندن است.

پلیس تایلند گفته است که تصویر زنی با کت قرمز رنگ را مشاهده و تحلیل و هویت شیناواترا را تایید کرده اما هویت عکس زنی در فروشگاهی واقع در وستفیلد هنوز تایید نشده است.

شیناواترا در سپتامبر ۲۰۱۷ به صورت غیابی به پنج سال حبس به اتهام سوءمدیریت در توزیع یارانه برنج محکوم شد.

وی از زمان فرار از تایلند در اوت سال گذشته میلادی و پیش از صدور رای در انظار عمومی ظاهر نشده بود.

یینگلاک و برادرش تاسکین شیناواترا، نخست وزیر پیشین تایلند بیش از یک دهه در راس قدرت بودند و در میان مردم طبقه متوسط و فقیر هنوز هم از جایگاه دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید